Vandaag dit klusje weer eens opgepakt nadat ik hier al eerder uren aan besteed had.
Deze Citizen Homer die ik zo graag weer aan het lopen wil krijgen met een Quartz uurwerkje 1430B. 2 jewels.
Het begon bij de juwelier, het klokje liep maar ik had het net ontvangen en het leek mij verstandig om er maar meteen een nieuw batterijtje in te laten zetten. had ik dat maar gelaten. De mevrouw van de juwelier kwam terug met de losse onderdelen dat het horloge stuk was n dat ik wel de batterij moest betalen:thinking:
Na er thuis nog eens naar gekeken te hebben leek er eigenlijk niets kapot, alleen het metalen veertje waarop de batterij ligt zat er los bij. Dit was er zo weer in te leggen.
Toch wilde het horloge niet meer op gang komen, ook na meerder batterijen geprobeerd te hebben.
Mis ik iets, doe ik iets verkeerd, ontbreekt er toch nog iets?
Is dit uurwerkje ergens te krijgen? Of is er een universeel Quartz uurwerkje dat ook in dit horloge past te krijgen.
Ik wil deze Citizen Homer graag weer laten lopen?
De spoel ligt zo diep, die lijkt mij niet beschadigd of aangeraakt.
Vast wel experts te vinden op dit forum, hoop ik, het begint langzaam op een levenswerk te lijken als ik de tijd bekijk die ik hiermee bezig ben geweest.
Laat ik het zo zeggen, met de pincet het ik het ca een seconde geprobeerd zonder succes.
Ik zag daarna dat het meerdere seconden moet gebeuren, dat gaat morgen plaats vinden.
Ik zie ook dat het houdertje van de batterij in het midden ( het langste pinnetje van de 4) voor een deel omhoog staat. Vermoedelijk zal deze contact met de deksel moeten maken op het moment dat het horloge gesloten wordt.