Quartzuurwerk voor IWC-horloge

Beste mensen,

Zie

http://docs.google.com/View?id=dc57gn9z_108db4b3gs8

Wie kan mij verder helpen ?

Bij voorbaat onze dank.

Ton Vermeeren

Ehhh, zonder waardeoordeel te geven hoor… wat een wonderlijke actie ???

grtz

RoB

::o

Waarom zou je in godsnaam een “frankenwatch” gaan maken en het meest kostbare van het horloge eruit slopen (het uurwerk) voor een quartz-werkje van 10e?

Da’s net zoiets als een motorblokje uit een Fiat Panda in een Ferrari Enzo hangen… :S

Waarom zou je dit doen? Daarmee maak je het horloge in een klap waardeloos

Ik weet dat het kan, een kennis van mij heeft in een breitling (chrono) een kwarts uurwerkje laten zetten aangezien het uurwerk volledig kapot was.
Alleen doen de chrono wijzertjes niet zo veel meer.
Dat is gedaan op de Beverwijkse Bazaar.
Als je een echte IWC hebt zou ik daar alleen niet zo snel naartoe gaan. De kans dat je deze dan terug krijgt is dan gering.
De grote vraag blijft natuurlijk: Waarom???

nou, ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben :)-D

Wel benieuwd naar het verhaal hier achter…misschien liep de IWC wel veel te snel of te langzaam :+

waarom besluit u tot deze actie als ik vragen mag?

Ook bij mij rijst de vraag in G**snaam, WAAROM? ::o. Je horloge wordt er inderdaad in 1 klap waardeloos van. Koop anders gewoon een mooie Seiko of Citizen quartz en bewaar de IWC of verkoop hem, tenzij je per se met de naam IWC op je pols wilt lopen, ongeacht wat er achter de wijzerplaat zit. Koop in dat geval dan een imitatie (hoewel dat ook niet mijn keuze zou zijn, maar in dit geval…) en laat daar een Myota quartz uurwerkje inzetten. Alles beter dan je IWC naar zijn grootje helpen.

Sterkte,
Niels

WillemH Schreef:

Ik weet dat het kan, een kennis van mij heeft in
een breitling (chrono) een kwarts uurwerkje laten
zetten aangezien het uurwerk volledig kapot was.
Alleen doen de chrono wijzertjes niet zo veel
meer.
Dat is gedaan op de Beverwijkse Bazaar.
Als je een echte IWC hebt zou ik daar alleen niet
zo snel naartoe gaan. De kans dat je deze dan
terug krijgt is dan gering.
De grote vraag blijft natuurlijk: Waarom???

Met een nepper zeker, met een echte doe je dat niet!
In principe gaat een automaat niet stuk, maar moet geserviced worden(lees onderdelen vervangen en smeren)
Dat iemand op een zwarte markt in Beverwijk een echte Breitling gaat voorzien van een € 5 quartz uurwerkje gaat er bij mij echt niet in, laat staan voor een IWC!

gr Ron

Misschien is Fr3d terug. Deze actie is echt te mal voor woorden.

maw… deze onzin tollereren we hier niet… er mag een slotje op als de poster zich niet heel snel meldt?

Fr3d,

Ik mis hem toch wel.
Never a dull moment :wink:

John

Zoltar Schreef:

Misschien is Fr3d terug. Deze actie is echt te mal
voor woorden.

Waarschijnlijk een of andere mafketel die het te veel werk vindt om hem elke dag even op te winden.

Nou, nou, heren toch…

En weer verlaat een nieuw lid het pand :sunglasses:

Beste Ton,

Een prachtig mechanisch uurwerk uit een IWC vervangen door een quartz uurwerk is iets wat door horloge liefhebbers niet wordt begrepen.
De vraag is dan ook: waarom is dit nodig? Loopt het slecht? Is het stuk of gewoon aan een servicebeurt toe?
Hopelijk komt u nog met een reactie. Wie weet kunnen we andere ideeën aandragen.

MartinB Schreef:

En weer verlaat een nieuw lid het pand :sunglasses:

Ja, jammer, weer een gemiste kans:(

Ja hoor, daar gaan we weer…
Komt een nieuweling op het forum.
Stelt zich niet voor maar dropt ineens een (toegegeven: voor velen een beetje maffe) vraag.
Doet dat ook nog op een kort door de bocht manier, zo van “kijk hier even…”.
Tja…
Is niet zo charmant van die nieuweling.
Maar om er dan gelijk weer zó overheen te walsen…
Mensen wat wordt het hier toch steeds onaardiger hier.
Jammer weer!

En @ Vermeeren: het is jouw klokje, dus als jij dat persé zou willen: gewoon doen.
Gewoon een horogemaker zoeken diet dit zou kunnen.
Succes, en laat ons wel straks de fotoo’s “voor” en “na” zien.

1 like