Quest naar horloge

Hallo allemaal,

Loop al een tijdje rond met de Tissot Seastar 1000 en wil wel weer iets nieuws en een hogere prijsklasse.
Ik wil er tussen de 2000-2500 voor uitgeven, iemand suggesties? (graag met foto)

Heb al een paar leuke breitlings gezien :).

Voor 2000-2500 euro is er veel te koop.

Hangt een beetje ervan af welke richting je op wilt. We kunnen je iets beter helpen als je dat effe zou kunnen aangeven.

Moet het een dress horloge met historie zijn, komt de Omega speedmaster in beeld. (tu)
Moet het een toolwatch zijn gaat het meer richting Sinn of Damasko. (tu)
Wil je bling, dan is Breitling inderdaad een optie…

De sky is niet de limit, maar voor 2500 euro is toch wel veel te koop, zelfs meerdere. :wink:

Inderdaad, voor deze som is er keuze genoeg.

Misschien is het nuttig om je modelkeuze (Breitling) wat meer te verduidelijken met enkele modellen die je mooi vindt.

Enne… Bling kan ook heel subtiel zijn. Getuige daarvan deze Headwind die ik als horlogeliefhebber heel graag draag, onderandere omwille van de sobere maar prachtige wijzerplaat, gemaakt uit massief zilver met een oude maar stilaan zeldzaam geworden techniek (“par épargne”).

Met Bling Groeten,

Morse.

:d

:wink:

Het is inderdaad niet altijd “blingbling”, die Breitlings - overigens vind ik het wel een smaakvolle bling hoor !

Die Headwind is inderdaad een mooi evenwicht tussen soberheid en bling.

De Avenger Seawolf is eveneens niet zo druk, maar wel minder “elegant”.

Verder vind ik de Cockpit ook wat hebben, met zijn big date. ( Makkelijk voor ouder wordende mensen :smiley: )

Deze heeft mijn broer ook met parelkleurige wijzerplaat, beauty!
Draagt hem al meer dan 5 jaar met plezier!

Zie bericht van Morse (Breitling Headwind)

Als ik op de Breitling website kijk dan kom ik dit type helaas niet meer tegen Morse.

Inderdaad Ras,

De productie van dit model is spijtig genoeg gestopt in 2005.

Maar er zijn nog wel wat tweedehands of NOS te vinden.

Reken op een prijs tussen 1300 en 2000 Euro voor goed onderhouden of z.g.a.n. exemplaren met alle dozen en papieren, afhankelijk van het type armband…

Ik heb het trouwens enkel als voorbeeld gegeven van een model met iets subtieler “BreitBling” gehalte. Ook de huidige SuperOcean modellen en eveneens de professionele modellen (bvb Aerospace) zijn heel rationele horloges zonder veel “bling”. De Titanium uitvoeringen zij trouwens een lust om te dragen.

Het probleem bij Breitling is echter de prijs van de accessoires: een stalen"pilot band" kost via de officiele kanalen vandaag zomaar eventjes 915 Euro !! Ja je leest goed: Negenhonderd en Vijftien Euro’s … Slik… :o Zelfs met de gebruikelijke 10 à 15 procent korting blijft dit nog exuberant hoog. (en een andere stalen band past niet op de desbetreffende modellen, zo slim zijn ze daar in Grenchen wel !)

Met Dure Inox Groeten,

Morse.

Prachtige foto van dat fraaie uurwerk! Erg stijlvol voor een Breitling!

zat te kijken en ben helemaal verliefd op dit horloge, alleen dan met zwarte plaat.

Zat ook te kijken naar dit model, ook weer met zwarte wijzerplaat.

Om het allemaal minder bling te maken, zou een leder bandje wel mooi zijn.

Alleen 1 punt, zoveel wil ik voorlopig niet uitgeven voor een horloge. Kosten rond de 6000 EUR.

Welke vinden jullie persoonlijk mooier? Kon even geen mooiere fotos vinden.
Het gaat hier om de Breitling Bentley GT

volgens mij zie ik linksboven nog een heel klein stukje wijzerplaat.
Als ze daar nu ook nog wat letters opplakken, is de wijzerplaat tenminste helemaal niet meer te zien.

Ik vindt het nix.
Die andere is een stuk rustiger en stijlvoller