Quick release pins

Zitten daar ook quick release pins in?

Die ik gekocht heb tot nu toe wel ja. FKM Tropic en Milanese.

1 like

Maar ik denk dat dat minder geldt voor een quick release pin. Daarbij wordt veel minder ‘geweld’ gebruikt bij het monteren en demonteren.

2 likes

Mee eens.

1 like

Dank voor alle reacties. Ik ga er eens eentje proberen. Ze zitten ook op goedkope nato bandjes

https://www.horlogebanden.com/two-piece-raf-nato-nylon-strap-original-james-bond/

1 like

Ali bandjes met quick release pins op een Vostok.

1 like

Ik vind het op zich wel heel makkelijk om met quick release bandjes te wisselen maar als ik naar springbars van bepaalde merken kijk dan zien die er toch beter uit.
De sprinbars van bijvoorbeeld Damasko of Breitling lijken mij van een betere kwaliteit te zijn dan alle quick release die ik tot nu toe gezien heb.

3 likes

Mee eens, kreeg onlangs een gerestaureerde Tissot terug van W&V met nieuwe normale pins en dan zie je wel wat kwaliteit is.

Maar voor mijn Vostok van €60 en Ali FKM bandjes van €11 werkt het prima.

Maar quick release zullen er ook wel zijn in zwaardere kwaliteit. Het wissel systeem zal toch niet gekoppeld zijn aan de prijs of kwaliteit?

1 like

Ik durf het niet te zeggen maar bij de twee door mij genoemde merken zie je dat de originele springbars echt van een zeer goede kwaliteit zijn.

1 like

Ik heb ‘standaard’ banden laten voorzien van zo’n uitsparing en QR spring bars laten monteren. Bij leren banden geen probleem. Ik heb een stuk of 6 banden met quick release. Werkt top

2 likes

Geef mij de gewone maar.
Had een bandje met een quick release en het pinnetje brak al snel af, was bij nog iemand op het forum het geval.
Als gat pinnetje er af is blijft er nog maar een heel klein stukje leer over, en dat zal dan wel eens snel kunnen uitscheuren. :-1:

Ja, die die ik bestelde ook. Geen torenhoge kwaliteit maar geen klagen over.

2 likes

Voor deze A-technische kneus zijn ze een uitkomst, Gisteren 1,5 lopen klooien om een bandje vast te zetten. Toen de handdoek in de ring gegooid, totaal geen geduld. Mijn vrouw komt thuis en zegt, laat mij maar even kijken. Echt he, met 2 minuten zat die vast dus voor mij mogen op alle horloges quick release pins :face_with_hand_over_mouth:.

2 likes

Met het juiste gereedschap is wisselen nog wel te doen maar quick release is echt sneller en minder kans op krassen.

uur?

Ik vind 1,5 uur best geduldig🤣

2 likes

Ik ook, maar meestal heb je het point of no return dan al bereikt en gaat het steeds beroerder :joy:

2 likes

Dit is al fijn.

Maar dit is natuurlijk nog veel belangrijker.

2 likes