Quickie rommelmarktvondst - Citizen Alarm-chronograph Seven

Op vrijdag is er altijd markt vlakbij waar ik werk, dus tegenwoordig ga ik daar ook wel eens kijken, nooit echt bijzondere horloges maar daar zijn de prijzen ook naar.

Ik koop in de regel geen lcd horloges maar ach hij zag er nog best goed uit, en alle knopjes leken te werken dus dan neem ik wel een gokje voor vier euro, en ik weet dat er altijd een hoop mensen blij worden van zo’n klokje.

Gelukkig nog een handleiding weten te vinden: http://www.thewatchsite.com/files/Citizen%20Technical%20Manuals/P020.pdf

Na wat rommelen de tijd en datum in kunnen stellen en alles lijkt volledig functioneel te zijn inclusief de backlight.

Op originele band

Caseback

En om de pols

Het lukt me alleen niet om het horloge te dateren, het is een zeven cijferig nummer waarbij de tweede en derde de maand van productie aan moeten geven (09=september) maar de eerste drie kan dan 1973, 1983 of 1993 zijn of heb ik het mis?

Mijn beste,

Weer een horloge in de collectie!!
Leuk hoor, zo’n rommelmarkt aankoop!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

lijkt me eerder iets uit 93 dan uit 83

Leuke aanwinst!
Voor zover ik weet introduceerde Citizen zijn lcd ‘seven’ range begin jaren tachtig. Jouw horloge is uit '83
Met de seven lcd’s introduceerde Citizen ook de verchroomde ‘base metal’ kasten (met overwegend klikdeksels). Persoonlijk zie ik ze de budget opvolgers van de kwalitatief superieure lcd’s van Citizen uit vooral de 70’s maar ook nog 80’s (in de 80’s vooral de ana digi’s)
Deze is in een uitstekende staat, typisch 80’s kastmodel spreekt me ook erg aan. Veel draagplezier!

De toestand viel mij inderdaad ook erg mee, en werkende LCD’s op de rommelmarkt is al vrij bijzonder (heeft er blijkbaar toch iemand recent nog een batterij geplaatst). Het instellen van de tijd is wat bijzonder, misschien heeft men gedacht dat het horloge defect was… :slight_smile:

Overigens is dit voor mij wel een horloge in de categorie handel, het is leuk, zeker omdat je hem op de seconde precies kan zetten maar ik probeer voor mezelf toch echt alleen mechanisch te houden. Ik heb overigens dit weekend de Breitling Aerospace (ook quartz) verkocht die in één keer alle rommelmarkt horloges heeft betaald. Hoef ik in ieder geval niet meer aan mijn vrouw te bewijzen dat mijn horlogehobby zichzelf kan terugverdienen :wink: