Quid Oris? (positionering, kwaliteit...)

Hey!

Bedankt voor je reply… heb hem idd bij een AD aangeschaft en heb hem inmiddels alweer een poosje. Duurt inmiddels ook niet vreselijk lang voordat hij toe is aan een servicebeurt dus dan kan die mooi gereguleerd worden :blush:

1 like

Ik heb werkelijk versteld gestaan vanmij Aquis Date die ik van @royke74 in eind 2017 heb overgenomen.
Die liep het 1e jaar dat ik hem had net onder de +1 !!!
Het hele 2e jaar +1 (heel misschien net erboven).

Wat hij nu loopt weet ik niet. Heb lang niet meer getest. Maar zal me niets verbazen als hij nog onder de +3 loopt.
Wat een geweldig horloge. En nog steeds mij nummer 1 in de verzameling :heart_eyes:

5 likes

Mijn Oris Aquis is een topkok. Bang for buck!

Hoe de zijkant van de kast ietwat verbreed naar de pols (van boven naar beneden gekeken) vind ik echt mooi. Het lukt een beetje op een tonnetje… ofzo :thinking:

Eén puntje, mij stoort het nauwelijks… Maar ik heb nog nooit iemand over gehoord, terwijl ik het wel op meerdere Aquis foto’s van HF leden waarneem, is het volgende.

Op de eerste schakel(s) zit vaak een streepje. Omdat de band daar de kast raakt. Hoe kan dit bij een dergelijk kwalitatief stukje uurwerk? Is het een stukje foutieve afstelling? Is het een fabrieksfoutje? Wordt het bij een servicebeurtje opgelost? Etc.

Wellicht dat @OrisBoutiqueAmsterdam hier een antwoord met advies op heeft.

2 likes

Hmm zal eens kijken, is mij nog niet opgevallen iig…

Dit gebeurt bij normaal dragen niet. Dit komt door (verkeerd) wegleggen. Alleen als je de stalen band helemaal de andere kant op buigt, tegen de case aan krijg je hier een markering. Dit is overigens zo weg te werken met een Garryflex blokje

3 likes

Aha, bedankt voor je antwoord. Bij die van mij zat deze “markering” er bij de juwelier al lichtjes op (zal die 'm ook wel fout neergelegd hebben) . Voor mij destijds niet echt een probleem… Vind een streepje wel oké. :wink:

Ook als dit komt door het ’ verkeerd’ wegleggen, vind ik dit een foutje van de producent.

Het Aquis only topic staat vol met deze ‘streepjes’… :see_no_evil:

1 like

De Sixty Five heeft dit ook. Bij mij niet want ik leg hem altijd ‘netjes’ weg.

3 likes

Oris ambassadeur @royke74 was mij al voor zie ik haha.
Ik doe mijn horloges altijd in een pouch of de winder… Anders bij het neerleggen gewoon kijken dat hij er ‘netjes’ bij ligt haha, misschien een dekentje enzo erbij :wink:

3 likes

Top!

Bedankt voor de antwoorden heren!

Als ik ooit het streepje ga laten wegpoetsen… Ga ik mijn Aquis vanaf dan “netjes” neerleggen. :wink:

2 likes

Een Oris mag best een beetje gepamperd worden toch :sweat_smile: Het is immers geen g-shock :joy:

4 likes