Quinotaur binnen

Beste forumvriendjes,

Een uurtje geleden kreeg ik mijn Invicta Quinotaur binnen, eindelijk.
Hij (geen zij) is zo groot dat ik er bijna bang van wordt, wat een brok staal.
Hij doet het ook nog.
Mooie geel-groene niet te drukke wijzerplaat, mooi afgewerkt en het merk Invicta is heel mooi gelaserd in de zijkant.
Het maakt mij niet uit wat jullie ervan vinden maar ik vindt hem COOL.
Hij is ook multifunctioneel want je kunt hem ook als wandklok gebruiken
Het is ook mijn eerste koop uit Amerika dus ik moest op de koopprijs toch nog 44 euro betalen aan invoerrechten en btw , maar ja dat wist ik van te voren ook al

Mijn dag en de volgende dagen zijn weer goed

Groetjes,

Lenno.

Met 52 mm zeker een knots ::o

Die duikershelm vind ik een bijzonder leuk detail :~

(mooie trui trouwens (:D)

Heeeel imposant horloge Len.
Vooral de kroon met die ketting en de groene kleur spreken mij enorm aan.
Heel veel draagplezier!
Groetjes,Marcel.
p.s.nu kun je weer iedere dag naar Hoogland!!!

Mijn beste,

Alhoewel het niet helemaal mijn smaak is, deze joekel van een klok (mijn smaak is er meer een van het type vergane glorie), wens ik jou in ieder geval wel, veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze zware jongen. (:D(:D(:smiley:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ondanks hij erg groot is vind ik het wel een super gaaf horloge, veel draag plezier:D

gaat er niet om wat wij vinden maar wat jij erbij voelt das veel belangrijker.
persoonlijk zou ik er een hernia van krijgen ben ik bang maar dat wil niet zeggen dat ik het een imposante klok vind.

Ik sluit me aan bij Oscar. Mijn smaak is dit horloge niet, maar daar gaat het niet om; jij moet 'm mooi vinden en ervan genieten.
Voor mij mag het allemaal wel een maatje kleiner.

ga er alsjeblieft niet mee duiken , echt je komt nooit meer boven met zo’n brok staal om je pols, of je moet m op de bodem laten liggen.:wink:

veel plezier ermee.

grt arie.

Een waarachtig groot en machtig horloge, onoverwinnelijk in vele opzichten…ik wens je veel draagplezier en de kracht het de hele dag te dragen.

landrover110

Allereerst proficiat met deze klok!
Mijn vraag is, hoe komt de kwaliteit van de horloges op je over? Ik had namelijk laatst op dzvl een hele discussie dat invicta een low end crap merk is. Heb zelf een invicta gehad en de kwaliteit kwam positief op me over!

De kwaliteit ,ja wat moet ik daar van zeggen.
Hij voelt degelijk aan (zwaar) ,is mooi gemaakt hele goede lume, stevige band ,mooie gepolijste kast .De band zit trouwens met dubbele pinnen vast aan de lugs, 4 stuks vanwege het gewicht natuurlijk, Dus die valt niet van je pols.
Die van mij is een kwarts dus die doen het altijd wel hoop ik.
Ik heb hem nu een dag en hij doet het nog steeds.
De quinotaur is ook verkrijgbaar met een automatisch uurwerk maar hoe het staat met de kwaliteit daarvan zou ik niet weten.Ik weet ook niet wat voor automaat er in zit en de automaat is ook een stuk duurder dus dat durfde ik niet aan.
Crap vindt ik het niet,het is geen Omega natuurlijk maar voor dat geld toch weer eens wat anders, hij is niet duurder dan een Seiko 5 duiker en die heb ik al genoeg.
Dus, de toekomst zal het uitwijzen.

Groetjes

Lenno

Beste Lenno,

wat een geweldig horloge!!!:}:}:}:}

Invicta vind ik een geweldig merk, ik heb er zelf 3, super

Wel een mooie klok,wijzerplaat vind ik ook wel gaaf.

De automaat versie hangt een heuze klepel in, die zou ik niet nemen anders gaat je arm steeds heen en weer!:smiley:

gr Ron

Volgens mij gebruikt Invicta ETA en Miyota automaten. Het lijkt me dus dat het daarmee wel goed zit wat kwaliteit betreft. Opvallend dat de meningen op dit forum over invicta veel beter zijn dan op het andere forum.
Wat echter wel slechter dan slecht schijnt te zijn is de reparatieservice.

lenno Schreef:

Beste forumvriendjes,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Hij (geen zij) is zo groot dat ik er bijna bang
van wordt, wat een brok staal.

Persoonlijk vind ik voor mezelf een horloge te groot als ie breder is dan mijn pols. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Hij is ook multifunctioneel want je kunt hem ook
als wandklok gebruiken

Haha, je eerste lichtgevende wandklok!
:smiley:

(tu)X(

Beste Lenno,

ik heb gister de zwarte versie in echt mogen aanschouwen.
Ook een fantastische kleurstelling

(foto geleend van de Invicta site)

Ja,die is ook mooi.
Er staat er trouwens eentje te koop op de horlogemarkt.
Ik ben echter altijd bang dat de zwarte coating er snel afslijt.
Bij mijn eigen Quino zit ik nog te denken om dat achterlijke kettinkje er af te halen,ik weet dat dat dient om de opschroefkroon niet te verliezen maar die raak ik toch niet kwijt , die zit vast genoeg.( hoe die er fatsoenlijk af te halen moet ik nog bekijken ) Misschien een haakse slijper.

Groetjes,

Lenno

lenno Schreef:

Ja,die is ook mooi.
Er staat er trouwens eentje te koop op de
horlogemarkt.
Ik ben echter altijd bang dat de zwarte coating er
snel afslijt.
Bij mijn eigen Quino zit ik nog te denken om dat
achterlijke kettinkje er af te halen,ik weet dat
dat dient om de opschroefkroon niet te verliezen
maar die raak ik toch niet kwijt , die zit vast
genoeg.( hoe die er fatsoenlijk af te halen moet
ik nog bekijken ) Misschien een haakse slijper.

Groetjes,

Lenno

Klopt die van mij staat te koop :slight_smile:

valt overigens erg mee dat afslijten van de coating, er is bij mij iig in 1 jaar tijd niks van de coating afgesleten.

ik vind jouw quinotaur overigens erg mooi lenno, veel draagplezier!

Beste Lenno,

pas wel op met verwijderen van het kettinkje, straks is misschien het hele karakter weg.
Ik weet het niet, maar hij hoort er wel bij anders zweeft de kroon zo.

succes

ik hou je op de hoogte als mijn keus heb gemaakt voor een nieuwe Invicta.

Die zwarte maakt een goede kans.:):slight_smile:
:~