Quomolangmal

Quomowat? Beijing watch factory (BWF) geeft horloges soms vreemde namen. Omdat Quomolangmal de Tibetaanse naam voor de Mount Everest is, heeft de fabrikant/ importeur besloten het horloge om te dopen in Everest II. Er bestond al een Beijing Everest (I).
Beijing horloges worden geleverd vanuit Duitsland door finechineswatches.
Vier dagen na betaling werd het pakketje gebracht. Met Duitse gründlichkeit verpakt. Omdoos en daarin een mooi houten kistje


Verder 2 boekjes met de verschillende Beijing horloges (fraaie? dierenmotieven) en een instructieboekje en poetsdoek.
Het horloge komt aan een prima kwaliteit zwartleren band, die ik minder goed bij de wijzerplaat vindt passen. Vandaar de keus voor een blauwe band met wit stiksel.
De wijzerplaat is spierwit met blauwe indexen en wijzers en een bescheiden Beijing logo in de vorm van de poort van de Verboden Stad. Verder een goed geplaatste kleine seconde. De wijzers lijken niet geverfd, maar geblauwd. Het is onmiskenbaar de Bauhaus stijl, maar wel met een eigen touch (iets verzonken middendeel). Diameter is 39mm zonder kroon gemeten.
BWF heeft zijn best gedaan op het uurwerk. Het is een iets aangepaste vorm van de handopwinder die ook in het jubileummodel, de Beihai (hier wel eens gepresenteerd), te vinden is. Geblauwde schroeven, fraai gedecoreerd. De achterkant van het horloge loopt taps toe; dat ziet er op de foto’s vreemder uit dan in werkelijkheid.

De kroon heeft een logo. Zowel voor- als achterzijde hebben saffierglas. Het graveerwerk aan de achterkant had iets beter gekund, maar dat is ook de enige echte opmerking die ik over de afwerking kan maken.
Conclusie: alhoewel ik fan ben van Nomos en daarvan ook een aantal horloges heb, is deze Everest II een zeer goed betaalbaar alternatief met een eigen karakter een een manufactuur handwinduurwerk. En dat voor een prijs die ongeveer 20% bedraagt van die van een vergelijkbare Nomos Tangente 38mm.
Groet Roelof

Leuk om te lezen,
BWF Shanggu 16H weiß voor 199 ook erg leuk!

maar ook klokken van ruim 3K waar dan ook nog duidelijk made in China op staat.
Als je zo n horloge koopt is dat wel een statement! :slight_smile:

Hendrik

Mooi hoor, heb altijd de Beijing Everest heel mooi gevonden, volgens mij heeft die eenzelfde uurwerk als de jouwe. Ze schieten trouwens in rap tempo omhoog qua prijs wat ik zo snel op het www tegenkom.

Vond dit topic nog:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,207142

Proficiat! Erg fraai ding (tu)

Als ex eigenaar van de genoemde BeiHai zeg ik mooi!
Veel plezier er mee!