Quondam Diver S6427O of Obris morgan explorer?

Het kriebelt weer eens en dus ben ik voornemens om een leuke duiker rond de 200 euro aan te schaffen.

Zoals altijd kom je vanalles tegen, maar op dit moment heb ik het terug gebracht tot deze 2 gegadigden.

Wat vinden jullie? Eventuele alternatieven zijn natuurlijk ook welkom

Quondam Diver:

• Quondam Diver S6427O
  • Edelstahl gebürstet
  • ETA 2824-2
  • Glas-Keramiklünette
  • ca. 43mm o.K.
  • Höhe ca. 14mm
  • WaDi 300m
  • Heliumventil auf 10 Uhr
  • Safirglas
  • massives Edelstahlband

Obris (natuurlijk bekend aangezien deze net worden uitgeleverd)

• Automatic Calibre : Miyota 9015
  • Crystal : Sapphire
  • Dimensions : 42mm diameter, 12mm thickness include Case Back, 10mm thickness without Case Back
    Lug to Lug width : 51mm
    Automatic Helium Escape Velve (Operate on 4 atm pressure inside)
    Lug width : 20mm
    Lug to Lug width : 51mm
    Crown : Stainless Steel - Brush Finishing - Blasted Finishing - DLC Black Coating
    Water Resistance: 20 ATM

Dugena Nautica, Seiko Monster, Citizen BN0100-51E. Voor rond de 200,- euro is een hoop leuks te koop. Vind die Obris Morgan ook erg leuk afgezien van de wijzerplaat.

Succes en veel plezier met je zoektocht.

Al ik moest kiezen tussen die 2 zou ik voor de Obris gaan (tu)

Obris 4 sure :slight_smile:

De oranje details vind ik weer wat aansprekender op de Quondam, maar de bandaanzet naar de eerste schakel toe vind ik dan weer goedkoop uit zien.

De obris heeft indd een overall solide indruk.

Ik vind de Quondam leuk maar is volgens mij niet meer te vinden.
Tenzij je eentje tweedehands op de kop kunt tikken.
Marc & Sons heeft het zelfde model in de collectie.

Ik heb ze alle twee gehad, Obris Morgan zonder enige twijfel qua afwerking. Quondam heeft dan wel weer een ETA 2824-2 uurwerk, maar Miyota 9105 doet het absoluut niet slecht.

Obris Morgan is wel wat “unieker” qua design, het Quondam-model wordt door 7 of 8 verschillende merken verkocht voor prijzen tot € 600,00…

Eric

De Obris spreek me kwa design meer aan. Hoewel als toolwatch ik 't wel jammer vind dat ie geen kroonbeschermers heeft. Draagt echter wel weer bij aan 't design.

Obris Morgan (tu)

Quondam, maar dan wel met een andere band, ben het helemaal eens met Erik11 dat de eerste schakels er niet uit zien.

Moeilijk kiezen, maar toch de obris. Afwerking/kwaliteit wint het toch op de lange termijn van het uiterlijk vind ik bij deze 2 modellen.

Nog een stem voor de OMX !

Maar dat is logisch http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1883782

Ik vind de Quondam qua vormgeving te “rond”… de Obris Morgan zou mijn favoriet zijn, alleen… jammer dat ie geen Crownguards heeft… zou ik RVS kunnen Frezen, dan was’t zo piept… klein zittingkje infrezen, en losse kroonbeschermers erin… 1 schroefje is genoeg…

Van deze twee, de OMX, omdat alles eraan zo lekker dik is.:wink: Weet niet of het per se een automaat moet zijn en wat je verder al hebt? Maar anders is een Seiko BFK ook nog een heerlijke robuuste, dikke duiker met mooie afwerking. Werkt natuurlijk ook op beweging. Eigenlijk een soort ‘half-automaat’ maar wel met een gangreserve tot 6 maanden!:slight_smile:

Hier naast de al eerder genoemde Monster. Ook erg fijn, natuurlijk en wel een echte automaat.

Explore MrFitGuru

Succes met je keuze!

TagEd Schreef:

Maar anders is

een Seiko BFK ook nog een heerlijke robuuste,
dikke duiker met mooie afwerking.

Jammer dat er geen normale kroon op zit…

Bedankt voor alle meningen en toevoegingen :slight_smile:

Seiko BFK is zeker ook een topper, net als een monster. Ik heb al een seiko solar duiker (pepsi/chrono), maar sluit niet uit dat er nog eens een seiko bij komt.

Mede door jullie posts neig ik meer en meer naar de Obris…

Quondam, maar waar zijn die te koop?

http://www.orologiquondam.com/

Of op eBay, komen ze ook nog wel eens voorbij.

Eric

Dat wordt dus even de baai in de gaten houden.

Obris morgan zonder twijfel! Andere ziet er cheap uit.