Hamari
2 september 2011 om 09:25
1
Beste allemaal,
Ben al weer enige tijd aan het kijken naar een mooi nieuw horloge maar ik kom er helemaal niet meer uit.
Aan jullie de vraag welk horloge raadt je aan en waarom? Ik wil maximaal €250,- uitgeven.
Ik ben al in het bezit van een Monster en een Poljot chronograaf.
Ben erg benieuwd waar jullie mee op de proppen komen!
Wat voor horloge ban je naar opzoek?
Merk
Type (chronograaf, duiker, etc.)
Leeftijd (vintage of nieuw)
Grootte
Etc.
Hamari
2 september 2011 om 09:34
3
Dat is het juist. Ik ben in principe overal voor in. Neig wel naar een nieuw horloge. Daarnaast heb ik geen voorkeur voor merk. Verder gaat mijn voorkeur wel uit naar een mechanisch horloge. De grootte moet rond de 40 mm liggen.
Dan zou ik eens op de site van monsterwatches gaan rondkijken en een Seiko kopen en eventueel laten modden.
Meest waar voor het geld in deze prijsklasse van mechanische horloges.
Hamari
2 september 2011 om 10:26
5
Dat doe ik ook regelmatig. Heb mijn monster en nog een 5-je daarvandaan.
EricPP
2 september 2011 om 16:23
6
Simpel, een Seiko Spork, daar moet je toch voor kunnen slagen. Een beetje Sinn maar tegelijkertijd een echte Seiko!
Eric
Seiko monster of andere duiker is mooi ind. Ik zag ook een andere mooie seiko
Op monsterwatches. Ook een duiker met zwart goude accenten. Is momenteel uitvekocht
Maar echt een mooi ding.
Hamari
2 september 2011 om 16:28
8
Ik heb al een monster, ben er helemaal gek op! Die spork is ook erg mooi maar toch niet helemaal wat ik zoek.
Voor dat bedrag kom je uit bij Seiko en daar is niets mis mee.
Hans
Hamari
2 september 2011 om 16:41
11
Klopt, is ook helemaal niks mis mee! Misschien toch maar weer eens bij robbie aankloppen.
Wat is Orient eigenlijk voor merk? Vergelijkbaar met seiko qua prijs/kwaliteit?
Ik heb net even gekeken om monsw. En ik bedoelde de 5 fathoms. Staat bij nieuw. 165 euro
Echt een mooi ding
Hamari
2 september 2011 om 16:44
14
Inderdaad erg mooi! Wel helaas tijdelijk uitverkocht. Kijk toch nog even verder.
Ik ga m toch overwegen hoor. Normaal niet echt seiko fan. Maar deze is echt mooi.
Als ze dit model ook nog eens met een high end uurwerk en materiaal maken wordt het mijn
Topper
Hamari
2 september 2011 om 17:15
16
Heb er nog wat beter naar gekeken en hij ziet er inderdaad verdomde vet uit!
Zeker het overwegen waard!
Hamari
2 september 2011 om 17:30
17
Duidelijk! Ik begrijp uit je reactie dat de kwaliteit een stuk minder is? Qua prijs gezien zitten ze volgens mij redelijk op hetzelfde niveau.
Seiko, of je het nou mooi vindt of niet, biedt veruit de beste prijs / kwaliteit. Orient is toch een beetje Fossil, Festina en dat soort merken…
HS_
2 september 2011 om 19:10
19
Halo,
Heb je al eens aal een Laco Flieger gedacht?
https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flieger-Miyota-Typ-A-Braun.html
Ik heb deze ook, en het is echt een geweldig horloge, met een erg strakke wijzerplaat, en draagt erg fijn.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,280419,280419#msg-280419
Met vriendelijke groet,
Herman
hcptdg Schreef:
Seiko, of je het nou mooi vindt of niet, biedt
veruit de beste prijs / kwaliteit. Orient is toch
een beetje Fossil, Festina en dat soort merken…
“dagtutniet!”, Orient maakt kwalitatief goede horloge’s, weliswaar minder bekend dan Seiko. Ik lees er goede dingen over.