Raad het horloge! (Deel 2)

Maar nog niet?

dan zou ie bij jou juist wel boven moeten komen…

Maar goed, het is deze:

Nogmaals, ik was hier nooit opgekomen. Openingsfoto was briljant.
Ik zal de volgende doen.

2 likes

Perfect! Aragon oogst hier weinig commentaar

next

image

IWC pilot?

no

image

Met die 8 onder deze hoek moet ik gelijk aan wandering hours denken, maar ik geloof het toch niet

niet idd

Plaatje is wel 30-50 graden naar links gedraaid (kon geen betere vinden)

Ik had deze niet geraden. Pittige opdracht wel. Op naar de nieuwe.

image

1 like

Dat is een fraai font voor in een datumvenster. Doet me denken aan bepaalde Credors, maar voor het gevoel zijn die nog net iets ronder

1 like

Dit merk is niet consequent met het lettertype voor het datumvenster (op zich mogelijk een hint). Ik ben inmiddels 4 lettertypes tegengekomen. Het merk is hier al eens voorbijgekomen ergens in deze bijna 3000 posts.

image

Had ik dat nou maar bijgehouden! :wink:

1 like

Laatste hint voor vandaag. Dit horloge was ook op staal verkrijgbaar. Ik voeg een fragment van de band markante toe (die van een ander exemplaar want die ā€˜van mij’ heeft de zwart lederen band).

image

Ik ben te lui om door de thread heen te scrollen op ,oek naar merknamen.tot zover lijkt het me een Swiss made pilot/field watch met sword hand en datum op zes met een frame eromheen. Dat laatste willen Alpina, Certina, Festina, Hamilton, Tissot, nog weleens doen en ik begrijp goed waarom het salvo geopend werd met IWC. Een mooie match heb ik nog niet. De Duitsers liggen soms dwars

Het is een ondergewaardeerd niet-Duits merk

1 like

Dat kunnnen er nog heel veel zijn, afhankelijk van perspectief, zelfs als de de vele relatief onbekende onafhankelijke makers eruit laten: Epos, Baume & Mercier, Maurice Lacroix, Atlantic…

Of is het wel Swiss Made, maar niet Swiss?

Tutima?

nee

image

1 like

image

1 like