Raadselachtig

2004, ben in kameroen met horloge met 2432 uurwerk (russiche vostock). horloge gaat steeds stil staan. Thuisgekomen in nederland, niet meer aan de hand.
2005, ben in mali met horloge 2414A uurwerk (russische vostock). horloge gaat steeds stil staan,
thuisgekomen in nederland, niets meer aan de hand
2006, ben in madagascar met horloge 2414A uurwerk(russische vostock). horloge gaat per dag een half uur sneller lopen.
thuisgekomen in nederland, niets meer aan de hand.
Wat is dit voor een fenoneem ? is er een verklaring?

Hogere temperatuur ??

heimwee…

Je was me voor Joost :smiley:

Ruud

iets met magnetisme ?
groet, frank.

Inderdaad , een vreemde ervaring…
Ik dacht aan de draaing van de aardkloot , maar dat gaat ook niet op .
Mali : boven de equator , Kameroen en Madagascar : beneden…
Ik ben ( lang geleden ) koksmaat geweest , aardappelen schillen , pannen wassen , noem maar op .
Ik heb wel gezien dat mijn gootsteen op het Noordelijk Halfrond leegliep met een draaing , met de klok mee .
Op het Zuidelijk Halfrond ging de draaing van het weglopende afwaswater tegen de klok in !
Hartelijke groet ,
Peter Peters

Kameroen ligt toch boven de equator?!

Zelf heb ik ook een horloge die niet van vliegen hield. Op weg naar Kreta stopte mijn gloednieuwe Citizen Aqualand met dieptemeter ermee. Daar een nieuw horloge gekocht, wat zonder horloge op vakantie kan ik niet. Vervolgens terug in Nederland begon hij weer te lopen!

Misschien komt het door al het nucleaire en chemische afval dat wij illegaal in Afrika hebben gedumpt. Dat horloges niet tegen die straling kunnen?

:smiley:

Henrik Schreef:

Misschien komt het door al het nucleaire en
chemische afval dat wij illegaal in Afrika hebben
gedumpt. Dat horloges niet tegen die straling
kunnen?

:smiley:

Zou er zo direct ook geen uitleg aan kunnen geven zonder het horloge te zien. Een Rus is wel geen kwaliteitshorloge maar toch, een vlucht of een reis naar de andere kant van de aardbol zou het toch moeten kunnen overleven.
Een speedmaster gaat wel naar de maan, maar is dan ook Omega hé ;).

Ik zou denken aan sterke magnetische straling. Ofwel teveel uitgaan en zwaar doorzakken op verlof :smiley: