FF off topic, maar wat voor werk zoek je en in
welke regio?
Regio Gelderland NO, Overijssel. Ik ben van huis uit verhuurmedewerker/huurmakelaar voor een woningcorporatie. Ik heb gemerkt dat ik echter op verschillende terreinen wel uit de voeten kan. Zo heb ik 13 jaar lang in m’n eentje een technische klachtenlijn van een corporatie van 8.500 vhe bemand en het laatste jaar daar mensen daarin opgeleid. (1 heeft zelfs afgehaakt, was haar te zwaar) Ik ben goed in het adviseren/voorlichten, waarin ik maatwerk wil leveren, mits het ‘product’ iets is, waar ik achter kan staan. Bij de verhuur van woningen is dat wel iets, waar ik me bij betrokken voel, maar ik kan ook enthousiast over mijn hobby’s uitweiden. Ik spreek vloeiend NL, Engels en Duits en heb dat in mijn werk ook inderdaad nodig gehad.
Uiteraard prefeer ik zelf wel liever een iets
duurder en
beter horloge, dan meerdere slechtere goedkopere
modellen.
Je kunt ‘prefereren’ wat je wil, echter zeg de
prijs van
een horloge niet altijd wat over de kwaliteit
ervan… http://i.fok.nl/s/emo.gif
Bepaalde horloges van een paar tientjes kunnen net
zo goed zo
lang (of langer) meegaan als een Seiko van uit de
€250-klasse.
@ Jim:
Mooi horloge, wanneer denk je hem binnen te
krijgen? (tu)
Volgens de site 9-21 dagen, maar dat ligt maar net aan of het bij de douane wordt vastgehouden. Hoop niet, dat ze het net bezorgen, als we een paar daagjes naar de Eiffel gaan, maar ja, het horloge was nèt weer op voorraad, want het is nogal populair, steeds uitverkocht! Dus toen het er weer was, toch maar besteld. Nou ja we zijn hooguit 4 werkdagen weg.
Hij is nu al binnen! Slechts 6 dagen na bestelling! Wat een verschil met spullen uit het Verre Oosten zeg! Anyway, pakketpost TNT bracht 'm, hoefde niets te tekenen en zat wel in een Casiodoosje van karton, met een uitstal-beugel zonder merkje. Maar goed, het gaat om het horloge en dat is die ik al jaren wilde hebben! Op tijd en goede datum gezet, bandje ingekort (simpel, met pinnetjes) en omgedaan! Weet niet of er nog een naheffing komt, hoop het natuurlijk niet, ik zie het wel!
Hier even een impressie, heb ook zijn broertje erbij die ik jaren geleden bij Walmart in de aanbieding kocht en inmiddels voorzien van en bicolor aftermarket stalen band.
Sorry, de foto’s zijn gemaakt met een compact digitaal cameraatje en zijn niet van dát niveau, als ik graag wilde, maar goed, in het echt ziet het er beter uit!
Had 'm de eerste week van mei nog aan, bij een paar daagjes naar het Eiffelgebied, waarbij ik met m’n zoon stoeide in het zwembad. Moet je nooit doen, als je beide een horloge draagt natuurlijk, dus er kwamen wat lichte kleine krasjes op het “krasbestendige” glas! >X Nou is geen horloge bij mij veilig, wat dat aangaat, voor ik het weet, sleep ik een glas per abuis tegen een wand of deurkruk aan, dus wil ik een horloge echt mooi houden, moet ik vreselijk opletten! Wat een beetje lullig was, dit weekend, was de batterij ermee opgehouden! Tja, als je een klokje krijgt uit een voorraad die waarschijnlijk bestaat uit NOS, kan dat gebeuren. :S Ik ermee naar Paul van Zeeland. Tref ik het weer, dat er een onervaren dame mee aan de gang moest. Ze kreeg de batterij er niet uit, dus collega dame (wel ervaren) moest helpen. Zo te zien, was het eigenlijk geen moeilijke klus. Er zit een kunststof schokbeschermer tussen deksel en uurwerk en daaronder de batterij, maar blijkbaar op zo’n manier, dat mevrouw er geen weg mee wist. Collega had het erg druk met een klant die nogal veel moest, dus het duurde en duurde maar. Collega er dan eindelijk bij en het was zo gepiept. Zij zette de boel weer in elkaar en ik moest de dubbele prijs betalen, omdat “het een ingewikkeld systeem” was (eerder bij een andere collega gedaan en dat was zo gepiept, voor de helft, zelfde type!) Toen ik buiten stond, wilde ik de datum goed zetten, maar de drukknop links onder functioneerde niet meer. Ik was gelukkig nog niet naar huis gegaan!! Collega dit keer weer losgehaald en het kunststof schok-kapje beter teruggeplaatst, zat dus niet goed! Dit keer functioneerde alles weer zoals het hoort en al met al duurde dit grapje een half uur! Een volgende keer goed kijken, dat ik ‘klungeldame’ niet meer aan m’n horloges laat! (
Had ‘m de eerste week van mei nog aan, bij een
paar daagjes naar het Eiffelgebied, waarbij ik met
m’n zoon stoeide in het zwembad. Moet je nooit
doen, als je beide een horloge draagt natuurlijk,
dus er kwamen wat lichte kleine krasjes op het
"krasbestendige" glas! >X Nou is geen horloge bij
mij veilig, wat dat aangaat, voor ik het weet,
sleep ik een glas per abuis tegen een wand of
deurkruk aan, dus wil ik een horloge echt mooi
houden, moet ik vreselijk opletten! Wat een beetje
lullig was, dit weekend, was de batterij ermee
opgehouden! Tja, als je een klokje krijgt uit
een voorraad die waarschijnlijk bestaat uit NOS,
kan dat gebeuren. :S Ik ermee naar Paul van
Zeeland. Tref ik het weer, dat er een onervaren
dame mee aan de gang moest. Ze kreeg de batterij
er niet uit, dus collega dame (wel ervaren) moest
helpen. Zo te zien, was het eigenlijk geen
moeilijke klus. Er zit een kunststof
schokbeschermer tussen deksel en uurwerk en
daaronder de batterij, maar blijkbaar op zo’n
manier, dat mevrouw er geen weg mee wist. Collega
had het erg druk met een klant die nogal veel
moest, dus het duurde en duurde maar. Collega er
dan eindelijk bij en het was zo gepiept. Zij zette
de boel weer in elkaar en ik moest de dubbele
prijs betalen, omdat "het een ingewikkeld systeem"
was (eerder bij een andere collega gedaan en dat
was zo gepiept, voor de helft, zelfde type!) Toen
ik buiten stond, wilde ik de datum goed zetten,
maar de drukknop links onder functioneerde niet
meer. Ik was gelukkig nog niet naar huis gegaan!!
Collega dit keer weer losgehaald en het kunststof
schok-kapje beter teruggeplaatst, zat dus niet
goed! Dit keer functioneerde alles weer zoals het
hoort en al met al duurde dit grapje een half uur!
Een volgende keer goed kijken, dat ik
’klungeldame’ niet meer aan m’n horloges laat! (
Tja, dat is helaas wel vaker zo. De ene is meer ervaren dan de ander. Maar tja, je moet ergens toch beginnen. Vind alleen dat dubbele tarief rekenen een beetje flauw. Zou dan aanhalen dat die andere collega voor hetzelfde horloge de normale prijs rekende.
Wat me ook regelmatig opvalt is dat veel verkopers soms bar weten weinig over hun producten.
Tja, dat is helaas wel vaker zo. De ene is meer
ervaren dan de ander. Maar tja, je moet ergens
toch beginnen. Vind alleen dat dubbele tarief
rekenen een beetje flauw. Zou dan aanhalen dat die
andere collega voor hetzelfde horloge de normale
prijs rekende.
Wat me ook regelmatig opvalt is dat veel verkopers
soms bar weten weinig over hun producten.
Eerlijk gezegd, vond ik het allemaal een beetje zielig, dat ze het zelf niet af kon en ach, misschien herinnerde ik me ook niet meer dat die specifieke batterij de vorige keer duurder was, hoewel, het was maar een klein batterijtje…
Tja, dat is helaas wel vaker zo. De ene is meer
ervaren dan de ander. Maar tja, je moet ergens
toch beginnen. Vind alleen dat dubbele tarief
rekenen een beetje flauw. Zou dan aanhalen dat
die
andere collega voor hetzelfde horloge de
normale
prijs rekende.
Wat me ook regelmatig opvalt is dat veel
verkopers
soms bar weten weinig over hun producten.
Eerlijk gezegd, vond ik het allemaal een beetje
zielig, dat ze het zelf niet af kon en ach,
misschien herinnerde ik me ook niet meer dat die
specifieke batterij de vorige keer duurder was,
hoewel, het was maar een klein batterijtje…
Ja, batterijtjes… ik werd daar ook een tijdje geleden ook onaangenaam mee verrast. Horloge staat stil, dus ff batterijtje vervangen. Kreeg ik een forse rekening voorgeschoteld. Huh, was toch alleen maar batterijtje vervangen. Ja, maar bleek 3 of 4 batterijtjes in te zitten. Dat had ik ff niet verwacht. Vanaf nu doe ik de batterijtjes zoveel mogelijk zelf.