Raar hè, steeds uitstellen van een aankoop? ;-)

Omdat ik dacht, ách, in 2012 ga ik waarschijnlijk tóch weer naar de VS, steeds maar weer uitgesteld, maar wie weet, lukt het volgend jaar helemaal niet naar de VS te gaan, omdat ik in een werkloosheidssituatie zit en niet weet, hoe dat volgend jaar is. Zojuist besteld, een nederige Casio, maar voor mij altijd al een horloge van “Díe wil ik nog een keer aanschaffen”, terwijl ik zijn ‘broertje’, het type met de goudkleurige wijzerplaat en de rubber band al een aantal jaren heb. Dit horloge loopt keurig bij, de rubberband is er weer af en nu een bi-color stalen band erop gezet en nog steeds voel ik me trots als ik die draag. Maar nu dus die met de blauwe wijzerplaat en bezel. Zojuist in New York besteld de Casio Marine Gear AMW320RD-2AV. Douane gevraagd en die zegt, invoerrechten = € 0,80 en die heffen ze niet eens, alleen de BTW. Al met al goedkoper thuisbezorgd dan in de prijslijst van Amazon UK, zonder verzending! Ik heb 'm nog niet, maar hier alvast wat foto’s:

http://www.imagebam.com/image/7b6cb1128936744]
[img]http://thumbnails30.imagebam.com/12894/c6597a128936761.jpg[/img

Alvast gefeliciteerd, ziet er goed uit hoor…
We wachten op de eigen foto’s.
Niks mis met een nederige Casio hoor, heb er zelf ook een aantal.

Hallo,

Als je naar Amerika wilt, zou ik alles in het werk stellen om een baan te zoeken. Werk is werk, geld is geld. Hiermee wil ik je veel succes wensen.

Verder van harte proficiat met je nieuwe aanwinst :~.

Tabee

mcfr Schreef:

Alvast gefeliciteerd, ziet er goed uit hoor…
We wachten op de eigen foto’s.
Niks mis met een nederige Casio hoor, heb er zelf
ook een aantal.

Hoe raar het ook klinkt, ik ben best wel een Casio fan, veel kwaliteit voor een niet overdreven prijs (wat zeg ik, ronduit lage prijs) Ik wil er ook nog eens een met een gele wijzerplaat, maar waar ik ook kijk op 't internet, die zijn bij de betrouwbare adressen allemaal uitverkocht en dan kom je in Oost Europa terecht en dat durf ik gewoonweg niet! Zoiets vind ik erg leuk:

http://www.imagebam.com/image/fe5ea8127682366][img]http://thumbnails34.imagebam.com/12769/fe5ea8127682366.jpg[/img

Mooie klok hoor.

Even een vraag tussendoor. Heeft dit type ook verlichting?

James T. Kirk© Schreef:

mcfr Schreef:

Hoe raar het ook klinkt, ik ben best wel een Casio
fan, veel kwaliteit voor een niet overdreven prijs
(wat zeg ik, ronduit lage prijs) Ik wil er ook nog
eens een met een gele wijzerplaat, maar waar ik
ook kijk op 't internet, die zijn bij de
betrouwbare adressen allemaal uitverkocht en dan
kom je in Oost Europa terecht en dat durf ik
gewoonweg niet! Zoiets vind ik erg leuk:

Je zou een Seiko BFK kunnen overwegen bij Robbie?
Nog rustiger en vooral ook GEEL :slight_smile:

ticothijs82 Schreef:

Hallo,

Als je naar Amerika wilt, zou ik alles in het werk
stellen om een baan te zoeken. Werk is werk, geld
is geld. Hiermee wil ik je veel succes wensen.

Verder van harte proficiat met je nieuwe aanwinst
:~.

Tabee

Tja, waar denk je dat ik mee bezig ben? :frowning: Maar leeftijdsdiscriminatie speelt een belangrijke rol hoor! Ik ben al ruim boven de 50. Bedankt voor de felicitatie overigens :wink:

trapm Schreef:

James T. Kirk© Schreef:

Je zou een Seiko BFK kunnen overwegen bij Robbie?
Nog rustiger en vooral ook GEEL :slight_smile:

Eerlijk gezegd vind ik Seiko’s prijstechnisch wat overrated, sorry dat ik het zeg! Wèl mooi hoor, maar vaak domweg te duur, maar dat geldt voor meer horloges.

Nee, maar de lumen is mooi helder en de digitale display is eigenlijk alleen nuttig bij datum, stopwatch, timer en alarm en zo en die stel je gewoon in bij lichte situaties> Bovendien scheelt het in batterijtijd :wink:

James T. Kirk© Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Hallo,

Als je naar Amerika wilt, zou ik alles in het
werk
stellen om een baan te zoeken. Werk is werk,
geld
is geld. Hiermee wil ik je veel succes wensen.

Verder van harte proficiat met je nieuwe
aanwinst
:~.

Tabee

Tja, waar denk je dat ik mee bezig ben? :frowning: Maar
leeftijdsdiscriminatie speelt een belangrijke rol
hoor! Ik ben al ruim boven de 50. Bedankt voor de
felicitatie overigens :wink:

Daar heb ik nou ook last van!
Heb het alleen precies andersom als 16 jarige :wink:

Invoer rechten? 0,80 cent? BTW en inklaringskosten komen er toch bij? Ik hoop dat de prijs meevalt want ik bestel niets meer uit de VS. Alles wordt onderschept. Ik heb ook eens 40 euro extra moeten betalen voor een horloge van 50 euro. Dat vind ik niet normaal.

JTrapman Schreef:

Daar heb ik nou ook last van!
Heb het alleen precies andersom als 16 jarige :wink:

Laten we de leeftijden bij elkaar optellen en delen, hebben we gelijk allebei een baan! :)-D

Ja, ik heb het zojuist nagevraagd en dat is wat men mij vertelde. Volgens de douane-site kwam ik op 6,7% (ca € 3,00) en apart de 19% over horloge + verzending (ca. € 8,53) http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P35_2580

Waarom koop je geen Seiko 5 Sports? Zijn veel beter dan die Casio-horloges, vind ik, en je bent niet afhankelijk van een batterij. Duur zijn ze ook niet.

& natuurlijk veel plezier met je aankoop. :slight_smile:

Ik geloof niet dat dát niet zijn smaak is. Hij koopt, neem ik waar, vooral kleinere (lees: 40mm - 42mm) en vooral dunnere horloges. De BFK is een klein horloge (42mm), maar zijn aanwezigheid is gigantisch door zijn grote dikte. Verder betwijfel ik of een horloge van €225,- binnen zijn budget valt in zijn situatie (no offence). Uiteraard prefeer ik zelf wel liever een iets duurder en beter horloge, dan meerdere slechtere goedkopere modellen.

Bosnialove Schreef:

Waarom koop je geen Seiko 5 Sports? Zijn veel
beter dan die Casio-horloges, vind ik, en je bent
niet afhankelijk van een batterij. Duur zijn ze
ook niet.

& natuurlijk veel plezier met je aankoop. :slight_smile:

Hihihi. Je spreekt met een ervaringsdeskundige, ik vond de oude Seiko 5 sports mooi, maar wát een afwijking steeds!(jaar of 30 geleden) Ik was blij, dat ik een digitale Seiko kocht! En je kunt van mij vinden wat je wilt, ik vind die Casio’s mooi en goed! Doen ècht niet veel onder voor een Seiko, zeker de Edifice reeks niet. Wel een stuk goedkoper. Ach en af en toe dat batterijtje van € 2,50, zit ik niet zo mee. (:smiley:

Ach so. Nou goed, sommigen hebben liever een automaat en voor andere maakt het niet uit. :stuck_out_tongue:

Bosnialove Schreef:

Ik geloof niet dat dát niet zijn smaak is. Hij
koopt, neem ik waar, vooral kleinere (lees: 40mm -
42mm) en vooral dunnere horloges. De BFK is een
klein horloge (42mm), maar zijn aanwezigheid is
gigantisch door zijn grote dikte. Verder betwijfel
ik of een horloge van €225,- binnen zijn budget
valt in zijn situatie (no offence). Uiteraard
prefeer ik zelf wel liever een iets duurder en
beter horloge, dan meerdere slechtere goedkopere
modellen.

Ik vind een horloge dat jaren meegaat, niet extreem krasgevoelig is en z’n tijd uitstekend houdt en bovendien een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft, domweg een goed horloge. Het hoeft voor mij geen honderden euro’s te kosten. Ik heb een aantal Seiko’s gehad, die gingen NIET langer mee, maar destijds waren ze wel beduidend goedkoper t.o.v. nu. Kwalitatief vond ik ze niet beter dan mijn huidige Casio’s, wel beter dan mijn Citizen die achteraf een niet-edelmetalen kast had. Lorus en Pulsar maken ook prima horloges en zijn eigendom van Seiko corporatie, maar modellen zijn betaalbaarder.

Bosnialove Schreef:

Ach so. Nou goed, sommigen hebben liever een
automaat en voor andere maakt het niet uit. :stuck_out_tongue:

Voor een horloge waar ik vaak mee zou zwemmen, zou ik liever een automaat hebben (10 Atm.), want die hoeft niet regelmatig open voor een batterij. Dat dan weer wel.

FF off topic, maar wat voor werk zoek je en in welke regio?