Raar maar waar

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig een leuk horloge te kopen maar het zit niet echt mee.

Ik heb jaren lang hetzelfde fossil horloge gehad tot een maand of 2 geleden.
Er zat water in het klokhuis en dat was een mooie reden om een nieuwe aan te schaffen. Ik kocht gelijk een nieuwe fossilen was blij met mijn aankoop.
Helaas nog geen 7 dagen later zat er ook water in het nieuwe horloge. In de winkel hadden ze mijn horloge alleen in een andere kleur. Ik heb toen gekozen om mijn geld terug te nemen en ik heb bij de bijenkorf een Breil tribe gekocht ( de TW 0387 ). Wederom was ik erg blij! tot nog geen week later ik voor de 2e keer merkte dat hij achter liep( elke keer 15 a 20 minuten en daarna blijft hij weer mooi meelopen ). De verkoopster was erg vriendelijk en heeft mij direct een nieuwe mee gegeven. Ik heb er twee maanden plezier van gehad tot ik afgelopen weekend weer merkte dat hij achter liep! weer ongeveer 18 minuten achterstand! Ik heb na veel gezeur mijn geld terug gekregen.

Het was een erg mooi horloge en kon het niet laten om dezelfde Breil weer te kopen maar dan bij de V&D.

Het is nu 2 dagen later en weer loopt het horloge achter!
Nu ongeveer 30 minuten.

Ik zou willen weten of iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen?
De verkoopster van de bijenkorf vroeg of ik met magneten werkte! Ik heb een suf kantoorbaantje waar bij mijn weten geen magneten zijn. Ook heb ik proberen na te gaan of ik iets anders doe met het horloge wat niet zou mogen kunnen. Ook daarin kan ik niks bedenken.

Nouja als iemand tips heeft of misschien weet wat ik het beste kan doen hooor ik het graag.

Groet

Joost

Rijdt U toevallig deze auto?

Of heeft het horloge veel harde klappen te verduren, zoals bij tennis, squash, golf?

Marco

Wij hebben ook eens zoiets aan de hand gehad.
Mvr. bleek het horloge 's nachts op de tv te leggen waardoor het langzamer ging lopen…
Het kan inderdaad ook met magneten te maken hebben.
Heb regelmatig mensen in de winkel die in winkels werken met zo’n detectiepoortje.
Dat trekt dan iedere keer de stopwatch wijzer van de 0 positie af.

Niet dat ik er verstand van heb.
Maar in het kader van “niet geschoten is…”:
Electromagneten zijn ook magneten.
En: waar ligt 'ie 's nachts op/naast/onder…?
(Ah: ik zie dat Eveline in dezelfde richting denkt)

Gaat het hier over mechanische of quartz horloges?

In geval van een automatisch mechanisch horloge kan het suffe kantoorbaantje misschien voor te weinig beweging van de pols zorgen waardoor het horloge niet voldoende wordt opgewonden.

Breil… dat is zo quarts als het maar zijn kan!

Nou wat een reactie!

Dank allemaal.

Om terug te komen op de feedback.

Ik maak geen gebruik van een De Lorean of andere tijdmachines :wink:
Ik doe verder geen sporten waarbij mijn horloge klappen of op een andere mannier druk ontvangt.
Ik laat mijn horloge nergens rusten. Ik doe hem vrijwel nooit af niet voor douchen niet voor het slapen, alleen tijdens een potje tennis doe ik hem af.
Het gaat idd om een kwarts horloge.
Ik ben mij niet bewust van enige magneten in mijn omgeving.

Maargoed ik begin er een beetje moe van te worden. Als je niet kunt uitgaan van de aangegeven tijd is zo’n ding waardeloos.

Ben inmiddels ook weze rondkijken op dit forum, en ben een beetje jaloers op de aankopen die hier voorbij vliegen. Niet alles past binnen mijn budget maar ik zal m toch maar proberen terug te brengen en een ander horloge aanschaffen.

Iig hartelijk dank voor de hulp en feedback!

Mvg

Joost

cmejewellery Schreef:

Breil… dat is zo quarts als het maar zijn kan!

Weet ik veel, al die moderne malligheid:D

Nee, zonder dollen, ik wist het niet:)

Oh, haha, sorry, is een modemerk.

S.Augustinus Schreef:

Rijdt U toevallig deze auto?

http://neatorama.cachefly.net/images/2006-05/back-
to-the-future-car-dolorean.jpg

Ik zie dat het nummerbord niet klopt. Op de originele staat ‘OUTATIME’. :slight_smile:

Misschien een mogelijkheid :
Als je de kroon uittrekt, stopt dan toevallig de secondewijzer?

Misschien komt de kroon door bewegingen van je pols of je jas of zoiets soms perongeluk naar buiten, waardoor de klok even stopt.

klinkt raar, maar mijn zwager had daar ook last van met zijn Seiko Kinetic.

Hij klagen over die klok, terwijl ik er nooit problemen mee had gehad :slight_smile:

Succes !!

Baseman,

Idd hij stopt als ik de kroon uittrek. Het zou een verklaring kunnen zijn.
Toch gaat hij vrij zwaar naar buiten. Ik denk dat ik het zou moeten merken als het voor komt. Als ik het doe (alsof ik een kledingstuk ben :wink: dan trek ik mn hele pols krom.

Ik ga een “ik ben zielig mailtje” naar Seiko NL sturen aangezien zij de importeur is.

iig thanks en mooi dat hij het bij jou wel doet, begin ik toch weer aan mezelf te twijfelen.

Gr

Joost

Ik heb zelf 2 breils, waaronder een Tribe (TW0245) en die lopen perfect. Wel viel me op dat de kroon wel heel makkelijk uitgetrokken kan worden, zoals hier eerder al gemeld is, maar ook al gaat dat makkelijk bij mijn exemplaar moet je er wel moeite voor doen, echt je nagel erachter zetten…maar het zou wel een mogelijkheid kunnen zijn. heel vreemd dit…nog vreemder is dat het je steeds overkomt, ook nadat je een ander horloge hebt gekregen bij een andere winkel, toeval bestaat niet en de kans dat je 2x een maandagmorgen model hebt gekregen lijkt me sterk…doe hem eens gewoon af als je slaapt, weet je zeker dat je niet slaapwandeld?..en hem dan 20 min terug zet;) Overigens is het soms onverklaarbaar waarom sommige dingen gebeuren, radio’s beschikken trouwens ook over een magneet, meestal in de speaker, dus ook klokradios, maar dan nog blijft het vreemd, dan zou mijn horloge helemaal van slag moeten raken, die liggen namelijk op het nachtkastje naast de radio…als je er ooit achter komt…meldt het ons!

Anders gewoon op zeker spelen en een seiko kinetic kopen, is niet al te duur en zekerheid en kwaliteit gewaarborgd. Grappig is wel dat Seiko Nl importeur van Breil is.
En voor de rest geniet ik van al het moois wat hier tentoon gesteld wordt en droom ik ervan ooit nog eens een haute horloge te bezitten, neemt niet weg dat ik ontevreden ben met wat ik me wel kan veroorloven…

succes!

Die kroon, daar had een klant van ons ook problemen mee bedenk ik me nu.
Was wel een ander tribe model, maar het zou kunnen…

Het ligt aan je baan joh, die klokkies vallen gewoon in slaap :smiley:
Nee, geintje natuurlijk :)-D het lijkt met behoorlijk frustrerend.
Volgens mij kun je het beste een citizen eco-drive kopen. Die dingen kunnen echt overal tegen en heb hebt ze nog als radio controlled ook. Als jij zelfs die nog van de leg kan krijgen, moet je gewoon stoppen met klok kijken :slight_smile:

ikbenben Schreef:

Het ligt aan je baan joh, die klokkies vallen
gewoon in slaap :smiley:
Nee, geintje natuurlijk :)-D het lijkt met
behoorlijk frustrerend.
Volgens mij kun je het beste een citizen eco-drive
kopen. Die dingen kunnen echt overal tegen en heb
hebt ze nog als radio controlled ook. Als jij
zelfs die nog van de leg kan krijgen, moet je
gewoon stoppen met klok kijken :slight_smile:

Moet je ff met marco praten:D

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,120347

Ben net terug geweest naar de V&D, na lang zeuren kreeg ik mn geld terug. Nouja terug - 30 euro voor de krasjes op het slot van de band.

Ik ben iig van die Breil af, Ik heb overigens geen reactie van mijn “ik ben zielig mail naar Seiko” terug gekregen.

Een voordeel ik kan nu weer een nieuw horloge zoeken. Ik heb idd net nog even naar die eco drive horloges gekeken, en dat is idd wel een optie. Ik neem er nog even de tijd voor.

Ik heb hier op het forum iig een hoop mooie speeltjes voorbij zien komen en ben bang dat als ik hier te lang rond hang, er ook een verzamelwoede in mij op gaat komen.

Ik ben iig erg blij met de feedback van allemaal en ik laat nog weten wat mijn nieuwe aankoop is!

Groet

Joost

Seiko is niet zo snel met terugmailen.

Ja, dat was ook wel te verwachten.
Het was ook meer ter info.

Btw, ik wil dus niet dat dit mij overkomt http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,120465
Dus ik ga nu even snel door een aantal woensdag foto postjes heen kijken voor inspiratie en daarna kom ik alleen nog maar langs als ik nog iets van Seiko hoor of een nieuw horloge heb.

Groet

Joost