Hallo allemaal, ik heb een vraag over de kroon van mijn BB58. Het lijkt erop dat de roos altijd met een van de ‘puntjes’ omhoog eindigt als hij volledig ingeschroefd is (zie foto), hoe ik hem daarvoor ook draai. Ik heb misschien flinke horloge-ocd dat dit me opvalt, maar ben nu benieuwd of dit een bedoeld mechanisme is of gewoon heel toevallig.
Ik zou het gaaf vinden als ze hierover hebben nagedacht, maar kan me niet voorstellen dat ze moeite steken in iets wat zo weinig mensen op zullen merken.
Inderdaad toeval, maar aangezien er meerdere ‘punten’ zijn is de kans bijvoorbeeld groter dan dat een Rolex kroon recht staat. Die heeft namelijk maar één middelpunt…
Als je op Google kijkt zie je snel genoeg dat ze allemaal anders staan.
Nog iets anders leuks… over de BB58. Wist je dat er een extra weerstand zit op de bezel op 12 uur? Je moet het maar eens proberen. Als je de bezel draait met je ogen dicht krijg je hem precies op 12 uur.
Heb net toevallig wat topics over onderhoud teruggelezen, en heb zelden iets gezien waar de meningen zo over verdeeld zijn. Over vijf jaar nog maar eens teruglezen.
Dat is niet mijn ervaring bij het meeste wat een schroefkroon heeft of handopwind is:
Omega Speedmaster
Omega Seamaster
Panerai Radiomir
Tagheuer Kirium