Race day

Mede door iconen als de Rolex Daytona en (TAG) Heuer Carrera is de autosport voor mij een tot de verbeelding sprekend thema voor horloges. Met het eerste formule 1 weekend van 2018 in het vooruitzicht leek het me leuk om een (auto) race gericht ‘show me yours’ topic te starten.

Ik trap bescheiden af met de Certina DS Rookie die ik pas heb overgenomen via het forum, hier op een racing strap van Rios.

Wat hebben jullie voor racing horloges in de collectie?

15 likes

Dan ga ik er overheen met mijn Lancia, omdat Lancia :+1:t2:

18 likes





De Heuer Monaco en ChronOris zijn inmiddels niet meer in bezit (toch te hoog/groot)…

18 likes

Niet meer in bezit, mooi waren ze wel

13 likes

Straton op Martini nato

En Gulf nato

5 likes

Tissot adverteerde dit horloge met de nodige verwijzingen naar de race- en rallysport, dus past denk ik wel in het rijtje.

16 likes

Leuk topic! Het is dan wel geen chronograaf, maar een eerbetoon aan de Heuer Carrera’s van weleer telt ook, zeker? :blush:

15 likes

8 likes

7 likes

9 likes

Hier kan Raidillon niet ontbreken natuurlijk, het hele merk is race geïnspireerd.
De naam van het merk verwijst uiteraard naar de befaamde bocht in het circuit van Spa-Francorchamps, het cijfer 55 naar het aantal wagens dat traditioneel maximaal op het circuit mag.
Hier de mijne:

10 likes

Mooi race horloge in een mooie race auto zie ik :wink:

1 like

Dit weekend draag ik de Heuer Carrera 1153S, Ferrari coureurs kregen deze versie in goud met hun bloedgroep in de achterkant gegraveerd.

image

18 likes

Leuk topic.
Ik doe mee met de Tissot Moto GP

7 likes

Het ruimtevaarthorloge dat eigenlijk ooit ontworpen was als autohorloge.

13 likes

Ontwikkeld in samenwerking met het Swedish Racing Team met o.a. Rickard Rydell, ook DTM-rijder:

Epoch Stockholm Racing Chronograph
:sunglasses:

5 likes

Bijzonder, met de subdails zo hoog op de plaat

1 like

Groeten
Rutger

4 likes

Heuer Autavia 2446m zoals gedragen door F1 coureur Jochen Rindt:

17 likes

Het schijnt dat James Hunt soms een Heuer Autavia 2446c droeg:

15 likes