Rad / Brac 50 uurwerk?

Goedemiddag,

Corona, verveling, wat doe je dan.

Precies; Een zak oude horloges op de kop tikken om lekker te hobbyen en wat meer te leren, je moet tenslotte wat.

Nu ben ik bezig met een Mysol horloge (erg weinig over te vinden, maar best leuk) met een uurwerk dat vies is maar verder in een niet te slechte staat. Alleen kan ik er niet echt achter komen welk uurwerk dit precies is. Ik kan wel een uurwerk vinden dat er sterk op lijkt van het merk Brac: ranfft.de, maar het uurwerk voor mijn neus dan weer net niet. Wie kan mij hier iets over vertellen?

Dat is geen Rad maar RW. En dan is het caliber 50. Verder weet ik er ook niks van helaas maar Google is your friend :+1:

2 likes

Aha, als ik er nu naar kijk snap ik niet waarom ik dat zelf niet zag haha.
Dankjewel!

Naar de tiretteveer te oordelen is het een Roseba 50

Hier wordt er een afgebeeld

De foto bij Herr Doktor is niet te gebruiken imo

En hier een foto van de afbeelding in de Flume

En voor wie het niet gelooft ook nog een foto van het logo :wink:

3 likes

Dat lijkt me wel duidelijk, super bedankt voor de info!

Ik blijf me toch altijd weer verbazen over de kennis hier

1 like

Dat is meer archief dan kennis :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Laten we het extern opgeslagen kennis noemen :wink:

4 likes

Mooi verwoord :joy:

Vroegah… toen ik nog klein was… hadden wij bij mijn opleiding to bedrijfsbibliothecaris een kleine discussie over ‘kennis’.
De docent sprak toen de wijze woorden:
“je hoeft niet alles te weten, als je maar weet waar je alles kunt vinden”
Dat is voor mij daarna altijd een leidraad gebleven.
In die tijd hadden we ook nog eens geen Google natuurlijk. Wat dat betreft is het leven tegenwoordig een stuk eenvoudiger.

Altijd leuk, zo’n zoektocht naar de identiteit van zo’n oud uurwerkje en goed werk, @Maurits met het boven water halen van de info over de Roseba 50. :+1:

2 likes