Radio controlled half uur achter

Als de antenne niet brandt, heeft het horloge geen verbinding.

Op welke stand staat het horlog? Tijd en datum (modus 1) of op een modus met 2 tijdzones? In het laatste geval, staat de analoge tijdzone verkeerd.

Als de radio-verbinding niet werkt (omdat je in een bunker woont bv. :wink:), kan je wel handmatig de tijd instellen:

Handmatig programmeren van analoge tijd en datum
Wanneer modus 1 wordt weergegeven, drukt u ongeveer 3 seconden op de SET-knop. Het schakelt naar de programmeermodus. De analoge tijdzone knippert, om deze te wijzigen, drukt u op de Start / Stop-knop. Druk op MODE om de instelling te bevestigen en de DST (zomertijd) van de analoge tijd in te stellen. Druk op Start / Stop om deze functie uit te schakelen / in te schakelen. Op het LCD-scherm linksboven verschijnt klein DST als de zomertijd is ingesteld. Druk gedurende 3 seconden op de knop SET om het uur, de minuten, het jaar, de datum en de maand dienovereenkomstig in te stellen. Gebruik de Start / Stop-knop om te veranderen, de MODE-knop om verder te gaan. Om de instellingen te voltooien, drukt u op SET en de wijzers en het LCD-scherm beginnen met kalibreren naar uw instellingen.

Klopt allemaal. Alleen de wijzers zijn niet in te stellen. de digitale klokken staan allemaal gewoon goed

In het uiterste geval zouden de wijzers afgenomen en herplaatst kunnen worden. Is vooral tricky bij de plaatsing van de secondenwijzer… …maar niet onmogelijk.

Dan is ie denk ik kapot, want in de laatste zin staat dat de wijzers na instellen naar de ingestelde tijd gaan kalibreren. De wijzers zouden dus wel in te stellen moeten zijn (in het digitale venster de gewenste tijd instellen, waarna de wijzers zich op die tijd zullen instellen).

Of ik ben gewoon te lomp/dom dat ik uit mijn ogenkijk.

Ja, of dat :joy:.

Al eens geprobeerd te batterij te verwijderen, zodat het horloge volledig reset? Of de batterij te vervangen?

ja allemaal geprobeerd. probleem is begonnen na dat de reserve leeg was en de batterij

Probleem opgelost. Horloge open gemaakt uit elkaar gehaald en elf de wijzers goed gezet. Werkt weer helemaal top

5 likes

:+1:

Tijd voor een nieuwe radio.