Radio controlled half uur achter

Goede dag. Ik heb een radio gestuurd horloge die niet manueel te stellen is. Althans de wijzers. Echter dit horloge staat altijd een half uur achter al een jaar ik wordt er helemaal gek van. Is er iemand die misschien weet waar het aan kan liggen

Welk merk/type horloge?

http://www.hknebel.org/Uhren/html/funksolar.html gebruiks aanwijing in het duits kom er totaal niet uit

loopt ie precies een half uur achter? of “ongeveer”

Krijgt ie wel zijn signalen?

Echt precies 30min

staat ie op “Darwin” tijd? (Australië)

Aangezien Nederlandse tijd er niet tussen staat. Staat hij op Duitsland

Darwin is 1 van de weinige plekken waar het tijdsverschil in een half uur wordt gemeten…

Is er een nulstelling van de wijzers? Dat je in een bepaalde modus de wijzers allemaal netjes op 12 moet zetten, anders “weet” het uurwerk niet waar de wijzers zijn.

Ik zou het echt niet weten. Totaal geen verstand van het horloge en de gebruiksaanwijzing is duits

Dan scan je hem en plaatst hem hier, dan kan iemand je misschien helpen
Een link naar een PDF is ook een mogelijkheid

https://www.libble.de/meister-anker-w342/p/683895/ is het enigste wat ik kon vinden.

Ik zou beginnen met hem de zender te laten zoeken
(Punt 3 van de gebruiksaanwijzing)

Op Mode 1 of 2 zetten
Dan de Start/Stop-Toets ongeveer 3 seconden drukken.
De secondenwijzer stopt en het zoeken van de zender begint. Dit duurt 3 Ă  8 Minuten.
Als de zender gevonden is verschijnt in het veld links boven het antenne symbool.

zijn de analoge en de digitale tijd gelijk of is er verschil?

digitaal is manueel die loopt goed

Bangalore ook trouwens

Caracas ook. Maar die hebben nu andere zorgen… :expressionless:

Brand het zender-tekentje links boven (foto is te wazig om te kunnen zien) ?
Start/stop-knop (rechtsboven) als eens 3 seconden ingedrukt gehouden?

Ja dat gaat branden en knipperen tijdens het zoeken naar de tijd. maar na dat hij klaar is brand hij niet meer. Dus ik gok dat hij gewoon geen verbinding meer maakt. Horloge is nooit gevallen of wat dan ook werkte ook altijd prima

India: 3 uur en 30 minuten
Nepal: 3 uur en 45 minuten