Radio controlled

Loopt een radio controlled uurwerk, klokje,…juist, met het nieuws op radio en tv?

Anders gezegd: als het nieuws van 19 u start, is het dan perfect ook 19u op een radio controlled uurwerk?

Officieel is de atoomtijd (de tijd dus van de radio controlled uurwerken)
de juiste tijd, of heb ik het verkeerd voor?

Mijn horloges staan altijd juist met het nieuws. Omdat ik dat de juiste tijd vind.

Wat zijn jullie bevindingen met de (juiste) tijd…?

Aan Alle “radio controlled watch owners”, deel uw bevindingen mede. Staan jullie uurwerken gelijk met de tijd van tv?
Dat wilde ik al lang weten, vandaar nu dit draadje…

Hallo Stijl,

Zo ver ik weet kloppen de klokken van radio en tv niet altijd exact.
Kijk maar is op teletext op de verschillende zenders dan zal je een verschil zien.
Verder is het zo dat radio controlled wil zeggen dat zo een klokje(wekker) door 1 van de 2 atoomklokken op tijd wordt gezet. Dat kan zijn vanuit Duitsland (Mainflingen) of vanuit Engeland (rugby) Meestal bij ons in Nederland is dit de atoomklok van Mainflingen. Ook is het vaak zo dat het signaal in de nacht plaats vindt. Tussen 2 uur en 6 uur. (sommige modellen krijgen wel 3-4 signalen per nacht)
Ik heb 2 radio controlled horloges (van casio) en iedere nacht worden die weer keurig op tijd gezet. Veel plezier met die antwoord,

Floppy.

Bedankt voor uw reactie Floppy71

Maar wat ik juist ook wou weten:
Staan uw uurwerken gelijk met de tijd van tv?
Dus als het nieuws van 19 u begint, hoeveel minuten (en eventueel seconden) scheelt dat dan met de atoomkloktijd, dus de tijd van uw radiocontrolled uurwerken.

Hallo,
Indien je de juiste tijd wilt moet je de site www.dejuistetijd.nl eens bekijken.
Dit is site voor de exacte tijd. Teletekst, journaal enz. lopen altijd voor of achter.
Hopelijk kom je hier iets verder mee.
Groet,Jan

De TV tijd klopt zeker niet altijd, de reclame inkomsten zijn namelijk belangrijker dan de juiste tijd … scheelt soms wel een minuut. Op de radio heb je op radio 1 t/m 5 vaak de piepjes die samenlopen met de officiele tijd die weer overeenkomt met de atoomtijd, ook BBC doet mee aan die piepjes net voor de radiojournaals. Maar de commerciele radiozenders zullen eerder een liedje afmaken of de reclame voor laten gaan, dan dat ze het journaal precies op het uur (of half uur) laten beginnen. De enige correcte tijd is de DCF tijd uit Duitsland of de UK zoals Floppy71 al aangaf. Als goed alternatief kan je de GPS tijd gebruiken, het GPS navigatiesysteem kan alleen maar goed werken als de klokken goed en synchroon lopen.
Ik vind het gewoon leuk dat mijn klokjes precies op tijd lopen (heb ook een Citizen radio controlled Promaster), maar wees eens eerlijk … merk je die paar seconden in het dagelijks leven?? We hebben ooit eens afspraken gemaakt hoe wij de dag indelen in 24 uren, en een jaar in 265 dagen en 1 x in de 4 jaar in 366 dagen. Want eigenlijk is een jaar 265,242199 dagen, dus daar ga je al met de nauwkeurigheid! Schrikkeljaar, schrikkelseconde (zoals op 1 jan 2009), we moeten continu de tijd bijstellen om weer te synchroniseren met de niet constante baan van de zon en de aarde. Eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit of je nu met de atoomtijd, GPS tijd of de TV tijd werkt, ze kloppen geen van allen!
Dit alles onder het motto van niet niet nader bij naam te noemen bevolkingsgroepen: als je nog een minuutje geduld hebt ben ik over een kwartier bij je … :wink:

Tijd is geld
Ik heb veel tijd
Geen geld …
Maar spullen !

Marco

www.dejuistetijd.nl Heb dit even bekeken EN:
deze lopen toch wel juist hoor.(me dunkt)

Zet maar even de radio aan. Het nieuws van 10uur komt eraan.
Het zal dan exact op de juiste tijd.nl ook 10 uur zijn.

Nog een check gedaan:

de klok op mijn pc loopt exact 2 seconden achter, met www.dejuistetijd.nl

De tijd op www.dejuistetijd.nl loopt dus niet gelijk met de atoomklokken (en radio controlled uurwerken dus)

Kan iemand dit bevestigen? En hoeveel minuten en seconden loopt uw radio controlled voor of achter met www.dejuistetijd.nl, en/of radio en tv?

Beste stijl1976,
Ga een Googelen met Mainflingen '‘atoomklok’'
Dan zie je bij Wikepedia de nodige informatie.
Groet,
Jan

De tijd op tv is altijd wel juist op tijd hoor. (niets van reclameblokken die een minuutje uitlopen of zo…)
op alle grote gekende zenders (in Belgie dan toch)
(radio1, radio2, studio brussel, MNM, enz…enz…enz…)loopt de tijd samen met het nieuws. DAAR KAN IK M’N KLOK OP GELIJKZETTEN! :wink: Echt wel.

Als ik kijk op mijn uurwerk, kan ik exact op de seconde zeggen wanneer het nieuws zal beginnen. (Zo mis ik nooit de hoofdpunten) Daarom dat ik dit belangrijk vind, dat ik er prat op kan gaan, dat ik DE ECHTE JUISTE TIJD bij me heb…

(ik haat het als mijn klok een minuut of meer verschilt van de juiste tijd. dan heb je beter geen horloge aan)

Even erg als mensen die hun uurwerk ongeveer 4 of 5 minuten voordraaien, om nergens te laat te komen…) Wat the f… EEn uurwerk moet juist staan!!!

Wij zijn hier allen met tijd bezig.
Wie zet er zijn uurwerken gelijk met behulp van welk medium? TV, RADIO, welke nog?

Dutchy Schreef:

Beste stijl1976,
Ga een Googelen met Mainflingen '‘atoomklok’'
Dan zie je bij Wikepedia de nodige informatie.
Groet,
Jan

Dat zullen we ook effe doen, hopelijk zie ik daar DE ECHTE TIJD :wink:
Of kom ik in elk geval ietsje méér te weten daarover.
Thanks
Greets Tijl

http://www.nentjes.info/atoomklok-nl.php

Deze tijd loopt net zoals op www.dejuiste tijd.nl Gelijk.

Dus moeten radio controlled klokken dan toch samen lopen met alle mediums?

Iemand met een Radio controlled, die dat kan en wil checken???

Vergeet niet dat bij het checken van de tijd via het internet er altijd vertragingen optreden in het netwerk, dit heb je ook via teletext op TV. Ik zie op TV nu een vertraging van 2 seconden met de tijd uit Duitsland op mijn radio controlled Citizen en mijn radio controlled wekker naast mijn bed.

Marco

marco330 Schreef:

Vergeet niet dat bij het checken van de tijd via
het internet er altijd vertragingen optreden in
het netwerk, dit heb je ook via teletext op TV. Ik
zie op TV nu een vertraging van 2 seconden met de
tijd uit Duitsland op mijn radio controlled
Citizen en mijn radio controlled wekker naast mijn
bed.

Marco

Ah, eindelijk een antwoord, op mijn gestelde vraag.
Dank u Marco! (tu)

Dus nu weet ik dat de tijd van radio en tv toch overeen komt met de tijd op radio gestuurde uurwerken en klokjes. (op die 2 seconden na dan.)

Dus als het nieuws begint op het juiste uur), loopt uw radio gestuurde klok(wekker)op die paar seconden na, ook perfect met radio en tv.

(tu)DAT was wat ik wou weten.(tu)

Dus als jij je wekker om bv 7.00u zet, en die loopt af, op radio functie, dan hoor je meteen het echte begin van het nieuws, op die ene of twee seconden na.

Hallo Stijl1976,

Bij mij thuis heb ik twee radiogestuurde klokken, die lopen samen op met nog geen seconde verschil (wel iets). De ene heeft een echte secondemwijzer, de andere is een lcd klok, de lcd klok loopt ietsje achter tov de wijzer klok.

www.nentjes.info loopt 6 seconden achter t.o.v. m’n atoomklokken.

www.dejuistetijd.nl loopt een fractie voor op m’n atoomklokken, maar op het oog lopen ze alle drie binnen de seconde gelijk.

tjvreeken Schreef:

Hallo Stijl1976,

Bij mij thuis heb ik twee radiogestuurde klokken,
die lopen samen op met nog geen seconde verschil
(wel iets). De ene heeft een echte secondemwijzer,
de andere is een lcd klok, de lcd klok loopt
ietsje achter tov de wijzer klok.

www.nentjes.info loopt 6 seconden achter t.o.v.
m’n atoomklokken.

www.dejuistetijd.nl loopt een fractie voor op m’n
atoomklokken, maar op het oog lopen ze alle drie
binnen de seconde gelijk.

Bedankt voor uw duidelijke antwoord (tu)