Radiostilte op Chrono24

In de afgelopen jaren heb ik meerdere keren geprobeerd via Chrono24 een accessoire (horlogeband, doos o.i.d.) en een enkele keer een horloge te bestellen. Mijn ervaring is dat in meer dan de helft van de gevallen (zonder overdrijven) geen enkele reactie volgt, zelfs niet na een of meerdere reminders. Of de aanbieder een winkel of een particulier is, maakt geen verschil. Nu ook weer: drie mails gestuurd naar een particuliere verkoper van een horloge in Nederland, met als enig resultaat een diep stilzwijgen, terwijl de advertentie gewoon blijft staan. Bijzonder frustrerend, moet ik zeggen. Maar ik snap het ook niet. Als je niet wilt verkopen, waarom zet je je handel dan op Chrono24?
Hoe dan ook, zijn er meer die dit hebben meegemaakt?

1 like

Dat herken ik wel ja. Meerdere “requests” om te kopen worden gewoon genegeerd. Of het nu officiële juweliershuizen zijn in binnen- of buitenland. Meestal irriteer ik me er maar niet aan, maar verwonder me slechts. En door naar de volgende.

1 like

Ik had ook het gevoel dat dit veel gebeurde maar bij mij belandde meer dan de helft in de spam folder. Zou daar eens kijken.

1 like

Heb ik al gedaan, maar ook daar niks.

Bestel je voor de gevraagde prijs of doe je een bod?

1 like

Als er een biedmogelijkheid wordt geboden doe ik dat weleens. Nu ook, maar de prijs is zo gunstig dat ik er een mail achteraan heb gestuurd waarin ik heb aangegeven graag de vraagprijs te willen betalen. Maar ook in gevallen zonder biedmogelijkheid volgt lang niet altijd een reactie.

nou, da’s toevallig. Vroeg me net af of de winkel waar ik een vraag stelde het te druk heeft om te antwoorden. Is schijnbaar structureel ?

1 like

Hier dezelfde ervaring.

Al een paar keer een horloge willen kopen voor vraagprijs maar nog nooit enige reactie ontvangen.

1 like

Ik snap dat er meerdere kapers op de kust kunnen zijn. Maar laat de verkoper dan tenminste even reageren. Als echter het horloge of accessoire (een keer ging het zelfs om simpele Rolex-poetsdoekjes) na een spervuur van mails (hallo, ik wil kopen!!) vrolijk blijft staan, snap ik niet wat er in zijn hersenpan omgaat.

1 like

Ik heb gisteren een horloge via Chrono24 gekocht en die is inmiddels door mij betaald en onderweg. Wel via trusted checkout, dus misschien dat daar iets meer verplichtingen aan hangen voor verkopers.

Vreemd idd, maar herkenbaar…

Gewoon even een andere theorie. Komen die e-mails wel aan? Het zou niet de eerste keer zijn dat zo’n platform als Chrono24 niet helemaal lekker werkt.

1 like

Meeste aanbieders hebben ook een eigen site, je zou daar het eigen email adres kunnen zoeken en rechtstreeks een mailtje sturen.

Inderdaad, dat werkt beter. Met een particuliere aanbieder die zijn gegevens niet openbaar maakt is dat helaas een stuk lastiger.

Werkt 2 kanten op zo te horen…:angry:
Heb zelf een Chronoswiss te koop staan; nu 3x verzoek om informatie gehad en steeds binnen halve dag geantwoord op vragen van geinteresseerden.
Geen van hen reageert daarna, zelfs een bedankje voor toegezonden extra foto’s kon er niet af.

Ergo, ongemanierdheid alom.

2 likes