Radium Instruments

Zo af en toe komt er op Insta een horloge van het Noorse Radium Instruments voorbij. Vind het echt prachtige modellen. Heeft iemand er eentje? Wat zijn de ervaringen? Want ze zijn ietsje te duur om zo op de bonnefooi te bestellen…

1 like

Doe eens een fotootje erbij …

Pfff … inderdaad: best wel een prijs, zeg.

1 like

Zoiets vind ik tof…

1 like

Mooi maar prijzig…

Veuls te duur voor wat ze bieden nmm. Ook niet bijzonder genoeg vind ik dan.

En niet echt waterbestendig :grimacing:
Voor die prijs

Qua vorm vind ik ze wel degelijk bijzonder. Onder de kap is het vast de centen niet waard, maar de looks… Wauw. Helaas koop je dit alleen niet gedragen met een flinke afschrijving.

Ik heb er geen, maar ben er wel al jaren naar aan het loeren!
Heel gave modellen, lekker eigenzinnig en ik zou er heel graag ooit één kopen. Ben er alleen nog niet helemaal over uit in hoeverre ze het waard zijn :upside_down_face:

En voor je de bestelling de deur uit doet, wil je toch een keer passen. Leerde ik door schade en schande.

1 like

Ook dat, maar dat is een kwestie van er een keer naartoe gaan! :smile:

1 like

Gewoon het zoveelste overpriced plakmerk.

1 like

Ik zie hier geen generische onderdelen. Wat is de definitie van een plakmerk die jij hanteert?

Duur, veel en veels te groot. Op zich toffe designs.

Minstens de helft :joy:

Een Sellita 200 is IMO een net-niet super gelukte 2824-2 kloon. Met trouwens vrijwel geen uitwisselbare onderdelen tussen de merken, dat hebben ze goed voor elkaar. :roll_eyes:

Hier net nog een heel jonge SW200 waarvan het automaatdeel zo droog stond, dat het zichzelf dreigde te beschadigen door de rotor-bewegingen. Was voor mij een easy fix (auto-unit demontage, schoonmaken, goed smeren, weer als boter) maar niet iedereen is daarvoor handig genoeg. De Sellita SW300 in mijn Glycine Airman heeft, ook heel jong gekocht, ook al de nodige aandacht nodig gehad.

Ik zou dus zelf sowieso Sellita mijden (dat wordt steeds lastiger!) maar er ZEKER geen premium-prijs voor betalen. Just my 2 cents.

1 like

Het prijspeil in Noorwegen ligt behoorlijk hoog. Gezien de specs voor mij als eenvoudige, oudere liefhebber een ver van mijn nachtkastje horloge.

1 like

Leuk design, beetje suffe naam ik weet niet of dat iets historisch is… maar goed ik heb ook een moonwatch😂, ik zou er liever een vlak sapphire in zien. En de afwerking lijkt ook niet je dat, zie foto 3 rechterrand. De rest is zo een beetje al gezegd. Maar nogmaals wel een leuk horloge.