Ik heb recentelijk mijn 3.5 jaar oude Rado Sintra te koop gezet (nieuwwaarde 1200EUR, nu zo’n 900). Ik heb een bod gehod van 500, met de claim dat de afschrijving 100EUR per jaar bedraagt. is dit realistisch? ik heb hem alleen bij speciale gelegenheden gedragen en iets zegt mij dat de afschrijving veel geringer is.
Er zijn echt geen normen voor de afschrijving op een Rado. Feit is wel dat dit niet een merk is dat men “uit je handen zal rukken”. Wacht gewoon op een beter bod (of niet).
Realiseer je ook dat wanneer jij ooit de officiele listprijs betaald hebt het horloge ook voor 25% minder te koop zou zijn geweest, nieuw.
€ 500-600 lijkt me redelijk, omdat zoals hcptdg al aangeeft nieuw grijs waarschijnlijk rond € 900-1000 heeft gelegen. Als je het te weinig vindt, lekker houden. Ten slotte hoort er een Rado in elke collectie 
nieuwe horloges van relatief kleinere en minder gewilde merken als Rado, schrijven nu eenmaal snel af. Ik doe regelmatig taxaties aan dit soort horloges voor diverse franchiseketens, en eigenlijk is staat het enige waar ik op let. Afschrijvingen per jaar vind ik Bulshit, want als je het horloge een jaar in de kast hebt liggen en het enkel bij gelegenheid draagt, dan is de waardevermindering veel minder dan wanneer je hem dagelijks draagt en er meer gebruikssporen op komen.
Ik denk dat 500 euro een prima prijs is als hij wat gebruikssporen heeft en je rond de 1000 betaald hebt.
]