Vandaag stond er nog eens een knutseldag op het programma met @Jenneke en @TKH . We zullen met het eindresultaat beginnen en dat is dit:
Hoe cool is dat, alle drie klaar met onze knutselprojecten
het was een zeer fijne en vruchtbare knutsdeldag, met volle teugen hebben we genoten. We hopen dat hetzelfde gevoel bij de mede-knutselaars aanwezig is
Ons knutselproject was de Rado Ticino, dit is ie bij aankomst, prentje verkoper:
Hij loopt maar het machientje pikt niets op. Alles in de pot:
Tijdens het kuisen de kast een beetje gefatsoeneerd. Glas heeft 1 hapje en 2 scharen, we gaan het laten zitten want zulke facet glazen hebben we niet
en dan bouwen het uurwerkje weer op:
Balans en automaatmodule:
Nu kunnen de wijzerplaat en de wijzers geplaatst worden en dan kan alles de kast in
Het eindresultaat
de eindtiming
De Ticino reeks is nu klaar:
De Rado Ticino om de pols
en eindigen doen we met een herhaling van het drievuldig eindresultaat
We hebben genoten van deze vruchtbare knutseldag en eindigen hem nu met dit topic en een zeer voldaan gevoel
!Rado we love Rado!
That’s all folks, tot een volgende keer maar weer
42 likes
Plees
21 juli 2024 om 17:05
2
Ha, mooi eindresultaat weer
3 likes
Mooi werk van het supertrio
2 likes
Leerzaam en gezellig dagje!
Draait lekker soepel = nee, wijzerspanning is te laag.
Vast=niet vast genoeg, schroefjes iets minder zachtaardig behandelen.
Overkill aan olie is niet goed, zuinig zijn nog erger.
3 likes
Tof om dat gezellig samen te doen. Dank voor het delen
2 likes
TKH
21 juli 2024 om 18:57
7
Het was gezellig vandaag, ik heb de Breitling met Venus 170 onderhanden genomen. Wat plaatjes van de demontage:
Zoals gewoonlijk bij de montage weer veel te druk geweest (als ik eerlijk ben vind ik een Landeron veeeel logischer in elkaar zitten ) en heb ik alleen het eindresultaat:
Van de week de eindtiming even doen en de secondewijzer iets rechtbuigen (heeft nog een kleine knik naar rechts op het einde)
21 likes
basvg
21 juli 2024 om 19:00
8
Chique, Tim, een Breitling chrono!
2 likes
Owja, foto’s. Die… zijn wat minder gemaakt.
Alleen een paar als geheugensteuntje van de Benrus. Het is een ETA.
En de balans staat niet op de foto, maar is zo’n oud model zonde shockproof. Alles uit elkaar, ik raak er aan gewend.
15 likes
Mooi allemaal en wat leuk om samen aan de slag te gaan. Vette Rado weer en ook een prachtige Breitling. Geniet ervan!
4 likes
domega
22 juli 2024 om 19:19
11
Inspirerend verslag weer - vooral de foto met de Ticino familie! Gefeliciteerd
2 likes
domega
22 juli 2024 om 19:34
12
Goede inspiratie - ik denk dat ik deze maar eens jouw kant moet opsturen…
3 likes
Neenee, ik moet nog 65 Gruens. En met mijn huidige tempo en tijd ben ik daar heel veel jaren mee bezig.
4 likes
domega
22 juli 2024 om 20:04
14
66 klinkt best ok nu ligt die maar te niksen
2 likes
Mag ik deze hier even droppen voor de Rado liefhebbers en hoarders
Deze kwam langs op Ebay…
Rado man rare vintage automatic watch | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
1 like
hadoe
27 juli 2024 om 07:49
16
2 likes