Rado bracelet geen micro afstelling (?)

Heren en dames,

Zoals jullie weten heb ik een rado hyperchrome, namelijk,

Nog steeds erg blij mee.

Nu heb ik de volgende uitdaging. Ik zou graag de band net iets strakker willen hebben. Ik kan er wel een schakel tussenuit halen, maar dan is ie te strak :slight_smile:
Ik ging, en ga, er vanuit dat er geen micro verstelling op zit, maar bij nadere inspectie van de band heb ik wat gezien. Geen idee wat, maar misschien toch op een manier een oplossing voor mijn situatie.
Kan iemand mij helpen? Vooral met het doel van het middelste balkje…

Zie hier

3 likes

Zo te zien geen fijnverstelling en ik weet niet wat je met dat balkje bedoelt?

Tussen het blokje met rado erop en de laatste schakel van de band waar het zwarte nog in zit. Dat smalle balkje (foto 2)

1 like

Dat lijkt me meer op een halve schakel. Maar ik zou het eens navragen bij een dealer.

1 like

Neen, deze RADO heeft geen “verwijderbare” halve schakel; is een deel van de sluiting-band.
Mooi horloge overigens !!

een RADO liefhebber.

4 likes

Ah, dat stukje bedoel je. Nee daar kun je niets mee, dat is gewoon deel van de sluiting.
Ik heb nu weer een horloge met stalen band zonder fijnverstelling en gelukkig heb ik hem goed pas. Het is wel jammer want soms krijg je een band dan net niet goed, te ruim of te strak.

Overigens vind ik dit een van de weinige Rado’s die me wel aanspreken :+1:

1 like

Het lijkt er toch op dat het deeltje bij de rode pijl eruit kan, en dat dan vervolgens de opening bij de groene pijl precies over het deel bij de blauwe pijl geschoven kan worden (en dat dus het verwijderen van een halve schakel zou betekenen)

2 likes

Ik kan het zo op de foto niet zo zien als jij het kunt zien maar het lijkt mij niet hoor.
Maar wellicht even navragen bij een horlogemaker anders want die band verknallen zou een zonde zijn.

Helaas ben ik geen photoshop kampioen maar misschien dat dit iets verduidelijkt: rode deel verwijderen en dan passen de groene delen in elkaar

2 likes

Blijft er in het onderste groene deel wel een “gat” zitten !

En dat is een probleem omdat?
De rode schakel heeft dat pootje nodig in het midden. De opbouw en sterkte van de bovenste groene schakel is veel steviger en daar is een extra pootje in het midden niet zinvol.

Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou ook niet happy zijn met een bracelet waar een gat in zit. Ook al is het alleen aan de binnenkant.

Mijn submariner heeft glidelock en dat is super maar bijvoorbeeld mn explorer 2 heeft easylink en dus ook een ‘gat’ in de open stand maar dat hoort nu eenmaal bij de verstel optie

Jouw kunsten worden gewaardeerd!

Volgens mij een kwestie van doen en kijken waar het schip strandt :wink:

1 like

Let hier nog even op trouwens als je aan de gang gaat (ik vermoed namelijk dat het verwijderen van pins bij dit type op dezelfde wijze gaat)