Rado Captain Cook, a seriously cool watch

Omdat ik met mijn duurdere horloges altijd naar de zelfde goed aangeschreven horlogemaker in Culemborg ga.
Die als ik mij niet vergis voldoende certificeringen van andere merken heeft om any other watch ook wel aan te kunnen.

Het gaat niet om het besparen, het gaat om een vertrouwd adres en het niet per se in een servicefuik te hoeven vallen. Ik zal hem heus niet bij de Lucardi binnen brengen, don’t worry.

5 likes

De 42mm versie is in mijn ogen niet geslaagd omdat de 38mm versie dat zeer zeker wel is. :grin:

1 like

Inderdaad.

Wat mij betreft een stuk beter.

1 like

Mooi verwoord en dat is idd in sommige ervaringen die ik hier wel eens lees niet wat je wilt. Platen en of wijzers vervangen op eigen houtje waar de eigenaar niet om gevraagd heeft of überhaupt wil.

Jammer genoeg is hier een lokale juwelier gestopt en zo missen we hier nu een betrouwbare horlogemaker. Daar zat een team aan horlogemakers met enorm veel ervaring in alle merken. Buiten de kosten erg prettig om zo dichtbij een goed adres te hebben voor alles wat tikt.

2 likes

tja, moeilijk…

vind hem op leer mooi, op staal niet zo. daarnaast vind ik de 42mm nét te groot voor een vintage diver, vooral aangezien de lugs vrij fors lijken op de foto’s. voor mij met mijn meisjespols dus geen optie. 37 is me dan weer te klein. ik winkel tussen 39 en 42.

daarnaast vind ik 2k wel een soort prijsklasse waarin je toch wel heel wat leuke dingen kunt kopen. met dat soort geld op zak en de drang naar een vintage diver zou ik toch eerder naar een Oris 65 40mm kijken. ook een longines legend diver is dan een mooie optie, mocht je iets grotere polsen hebben.

dus voor mij: kantje boord nee.

Persoonlijk was ik helemaal weg van dit horloge, met name in de bruine tint, tot ik hem in het echt zag…
De bezel heeft een negatieve hoek, d.i. aan de rand is hij hoger dan aan het glas. dit geeft een soort soep-bord effect, waar ik niets mee kon. Dus weer snel van mijn wish list af…

1 like

De 37mm variant is cool met polsen kleiner dan 17cm. Draagt vrij groot. Zowel de 37mm als 42 liggen bij iedere bijenkorf.


*Foto via Google

7 likes

Voor de liefhebber,

Er staat momenteel een mooie 42mm in de kleur blauw op Marktplaats. Vraagprijs imo wat te hoog, maar wie weet waar je op uit komt.

Nope. Bijenkorf Ehv niet. Factchecking :wink:

ok goede aanvulling

Fraai ding maar voor deze prijs vind ik opgelegde markers een must. En ik houd niet van duikers met gepolijste lugs. Maar wellicht zorgt het voor de juiste vintage ‘finishing touch’. Dat laat ik aan de experts over.

Dat vind ik inderdaad een goed argument (opgelegde markers)

Ik blijf het een interessant horloge vinden met een bijzondere uitstraling. Sinds kort een Rado D-Star 200 gekocht. Ook een duiker (met wel opgelegde markers en een erg mooie sunburst), maar minder bijzonder/ongewoon dan de Captain Cook. Gaat nog een Ko-bandje op komen…

3 likes

Als je vrede hebt met een micro brand is dit een goedkoop alternatief. Draagt ontzettend comfortabel en in het echt mooier dan op elke foto. De specs spreken voor zich.

2 likes

Mooi horloge, maar alternatief op de Captain Cook? :face_with_raised_eyebrow:

Of wil je m kwijt!? :wink:

1 like

In mijn ogen wel, de Rado stond ook in het lijstje bij mijn zoektocht naar een duik horloge met specifieke eisen maar viel af door bovengenoemde redenen.

Dit was onderdeel van de overweging.

1 like

Is de kast ceramische of “gewoon” staal?

Ik kwam dit horloge laatst tegen bij de Bijenkorf in Amsterdam. Inderdaad een seriously cool watch, ook in mijn bescheiden mening. Ik had er een foto van geplaatst op de instagram van Mannen van de Tijd en gevraagd wat men ervan vond; daar was de reactie exact 50/50 dus hier is men gelukkig positiever.

Haha dit is sowieso een gouden reactie :smiley: Maar in de Rado shop-in-shop in de Bijenkorf noemden ze de 37mm de ‘vrouwen variant’. Mijn hart brak een beetje want ik vond die ook veel mooier staan :sweat_smile:

2 likes

Gewoon staal

1 like

Dat dus! Alsnog aangeschaft… kon m niet uit mn hoofd krijgen :wink:

26 likes