Hallo allemaal,
Wanneer men aan Rado denkt, denkt men waarschijnlijk aan die gekke keramische horloges. Horloges waar ik zelf persoonlijk helemaal niks mee heb. Echter heeft Rado sinds een klein jaar ook een vintage inspired diver in de collectie. De Rado Captain Cook, geïnspireerd op een duiker van Rado uit 1962. Als je het mij vraagt een seriously cool watch en zeer geslaagd. Listprijs is ergens tussen de 2000-2500 euro afhankelijk van de soort band. Daarvoor krijgt men een 42mm vintage inspired duiker met een 120 click ceramische bezel en een domed saffierglas. Onder de motorkap ligt het Rado caliber C07.611 (base ETA 2824-2) met 80 uur power reserve. Mijns inziens is het horloge erg in balans. Vintage re-issue done right. Zie onderstaande filmpjes voor meer achtergrond informatie.
Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd? Persoonlijk vind ik het een zeer mooi en geslaagd horloge, maar zou/ben toch eerder geneigd om in die prijsklasse bij Tudor (tweedehands exemplaar) aan te kloppen. Desalniettemin is de Captain Cook een zeer fraai horloge en wanneer men bijvoorbeeld een Oris overweegt is het ook zeker aan te raden om de Rado Captain Cook mee in de overweging te nemen.
Ik vind de Rado Captain Cook:
- Geslaagd
- Niet geslaagd
0 stemmers
MvG Ralph