Rado Captain Cook, a seriously cool watch

Hallo allemaal,

Wanneer men aan Rado denkt, denkt men waarschijnlijk aan die gekke keramische horloges. Horloges waar ik zelf persoonlijk helemaal niks mee heb. Echter heeft Rado sinds een klein jaar ook een vintage inspired diver in de collectie. De Rado Captain Cook, geïnspireerd op een duiker van Rado uit 1962. Als je het mij vraagt een seriously cool watch en zeer geslaagd. Listprijs is ergens tussen de 2000-2500 euro afhankelijk van de soort band. Daarvoor krijgt men een 42mm vintage inspired duiker met een 120 click ceramische bezel en een domed saffierglas. Onder de motorkap ligt het Rado caliber C07.611 (base ETA 2824-2) met 80 uur power reserve. Mijns inziens is het horloge erg in balans. Vintage re-issue done right. Zie onderstaande filmpjes voor meer achtergrond informatie.

Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd? Persoonlijk vind ik het een zeer mooi en geslaagd horloge, maar zou/ben toch eerder geneigd om in die prijsklasse bij Tudor (tweedehands exemplaar) aan te kloppen. Desalniettemin is de Captain Cook een zeer fraai horloge en wanneer men bijvoorbeeld een Oris overweegt is het ook zeker aan te raden om de Rado Captain Cook mee in de overweging te nemen.

Ik vind de Rado Captain Cook:

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

MvG Ralph

1 like

Niet geslaagd wegens gebrek aan fijnafstelling en/of half-links… moet maar net passen

Rado is een zeer ondergewaardeerd merk en de Captain Cook helaas ook. Dit merk is vooruitstrevend op vele vlakken. Rado was decennia eerder met keramische onderdelen. Over een paar jaar zijn het de enige vintage horloges die er nog super strak uit blijven zien…

Om die reden uiteindelijk niet tot aankoop overgegaan? Ik dacht dat deze namelijk op je wishlist stond.

Ergo, besteld, laten komen, gepast en niet pasdend te krijgen voor mijn polsen.

En daarnaast heeft Rado ook dit:

De coupole

10 likes

Sinds een kleine 3 jaar. Hyperchrome homie!
Dat is vintage done right want 42mm is veel te groot.
Deze is niet geslaagd vind ik.

3 likes

Hoewel ik altijd heel erg genoten heb van mijn blauwe Captain Cook 42mm met rijstkorrelband heb ik deze week toch besloten om hem online te koop te zetten. Het is een prachtig horloge dat heel goed in elkaar gezet is. Vooral de vormen van dit horloge zijn zeer identiek, de conische lunette samen met het gebogen saffierglas. Op bijna geen enkele foto is dit echt goed te zien, mijn suggestie als je twijfelt: Ga in het echt kijken!
Zelf kon ik de maat ook niet perfect krijgen, maar ze hebben ook gewoon een versie met leren band hoor en anders maar iets losser dan normaal… :wink:

1 like

Als je dames polsen hebt! :crossed_fingers:t2:
In mijn geval is 42mm echt perfect en ik ken zat andere mensen die daar ook zo over denken. Waar hebben wij het over? Het gaat hier niet om een horloge wat richting de 50mm gaat.

1 like

Tijd geleden om gehad maar deed mij aan de pols eigenlijk niet zoveel. Verhaal van een horloge kan nog zo mooi zijn, uiteindelijk moet je deze gewoon om de pols zien en er een klik mee hebben.

Had overigens hetzelfde bij de Blancpain FF

2 likes

Smaak, verhouding en persoonlijke voorkeuren :wink:

1 like

Als je vaak genoeg in de snackbar komt is 42 mm geen enkel probleem.

3 likes

Heb ik. :raising_hand_woman:

Ik ben blij voor je, en de mensen die jij kent.

Vintage re-issue met moderne afmetingen. Ik vind daar wat van.

7 likes

Tudor heeft in hetzelfde segment horloges met een in-house uurwerk, terwijl de Rado een ingekocht uurwerk gebruikt.

Voor de mensen die wat minder vaak mayonaise op hun brood smeren is hij er trouwens ook gewoon in 37mm.

(Foto: Hodinkee)

24 likes

Ah fijn! Dan kan ik hem tenminste overal laten servicen. :+1:

En doe mij de 37 dan maar. Mooi hoor!

2 likes

Alsof je je Rado niet bij een Rado Certified Service Centre zou laten onderhouden. Dat is mijns inziens een non-argument.

Ehh, nee. Dat zou ik niet doen.

2 likes

Kun je me uitleggen waarom je dat niet zou doen? Horloges van vele duizenden euro’s, maar boven alles willen besparen op onderhoud? Slecht idee. Er zijn in Nederland meerdere Rado Service centra, dus je kan op veel plekken terecht.

Ik zit er niet aan vast. Dat is voor mij een pluspunt.

1 like