Rado Captain Cook MKII pdf , kroon en stift gezocht.

Best allemaal !

Ik heb een leuke Captain Cook MKII met originele band en het bijbehorende doosje op de kop getikt.
Deze stond op MP , niet werkend , zonder kroon
Verkoper had hem bij een horlogemaker gebracht en die kon hem wel servicen en voor nu even opwinden.
Dat klinkt hoopvol toch ?

Thuis opengemaakt… er mist meer… geen tonrad ?
Oh die ligt er los in… schroef afgebroken … zou iemand hem geprobeerd hebben op te winden met een schroevendraaiert… vast niet…

In ieder geval , restant uit de arbre weten te peuteren , nieuwe schroef verkregen (bedankt Kalle ! ) , dat is weer compleet. Nu de afgebroken stift…
Rotor met platine er af gehaald , en nog maar een platine , om zo het restant opwindstift er uit te kunnen peuteren… gelukt. Beetje spanning op de veer , loopt , nou ja , er beweegt iets… de hele platine glimt van de olie…

Originele glaasje zit er nog op , met rado logo , wel veel krasjes maar Kalle weet raad en na 5 minuutjes in de hand van de meester is die weer als nieuw. Top…

Helaas geen stift kunnen bemachtigen , dus bij deze de vraag :slight_smile:

Wie heeft er een service manual / onderdelen lijst , kroon en of stift van een :
Rado Captain Cook MKII met AS 1789 uurwerk ?

p.s. Het gaat dus om de oudere versie niet de heruitgave , die hebben een ander uurwerk en andere kroon…

1 like

1 like


Het restant van de stift…

1 like

Mooie Rado :ok_hand: ik zal eens kijken of ik een stift heb, kroon heb ik zeer wss niet

Gerelateerd zoeken naar familie calibers

Helaas, geen succes.

Ik kan je niet helpen, maar hier is een hele mooie van te maken.
Ik had m ook zien staan op MP.
Succes met de zoektocht!