ik kwam dit horloge defect tegen op ebay, en heb deze “per ongeluk” gewonnen. Thuis aangekomen zat het onder het vuil, en leek de band wat beschadigd met een witte kale plek op de zwarte band, wat na een grondige schoonmaak beurt (ultrasoon)reuzen mee viel, je poetste het zo weg. Nu hij er weer netjes van buiten uit zag binnen in maar eens gaan kijken, want hij was verkocht als defect. Daar viel mij op dat er wat contactjes slecht uitzagen, en een zwart rond tonnetje los lag. En rondom de batterij zat wat isolatie wat helemaal verpulvert was.
En dan nu mijn vragen, is de printplaat los te bestellen ergens? En klopt het dat het uurwerk alleen elektronisch te verzetten is? er zit namelijk een kort stiftje in die twee contactjes bediend, en geen vertanding ziet bewegen.
Dat zal niet meevallen om een 'Circuit (4000), ETA 988.431, te scoren.
Bij https://www.cousinsuk.com/search?SearchTerm=ETA+988431 is het in elk geval niet meer aanwezig.
ETA levert alleen maar meer aan degene die ook de ETA-werken van hen afnemen.
Daar komt niemand meer tussen. Hetzelfde zal ook bij Rado het geval zijn.
Ook via Rado zul je het waarschijnlijk niet kunnen bestellen.
Dus moet je op zoek naar een donor of iemand die de print kan herstellen.
Kun je een foto plaatsen van de print.
dank jullie wel voor de informatie. Ik heb helaas geen foto gemaakt van de print aan de onderkant, wel van de bovenkant. Die zou ik zo proberen te plaatsen. 170 euro om hem te repareren wordt mij te gek,stel het mislukt… dat laat ik dan wel aan een ander over. Ik weet nu wel welke richting ik verder kan zoeken.
Hier staat een goede foto, maar ook aan de " bovenkant ".