Rado companion twijfelgevalletje

We zagen deze rado companion en we vinden dat ding echt wel leuk, maar ik weet het niet. Lijkt me dat deze wijzerplaat en de wijzers misschien toch niet echt bij dit horloge horen. Ik wilde even jullie hulp en hulplijn @MartijnV inschakelen. Wat denk jullie? En heb jij nog tips Martijn? Wij hebben echt veel vertrouwen in jouw voorgevoelens mbt rado-authenticiteit.

Band is vals dat weet ik zo en de foto van de mechaniek heb ik opgevraagd, ik zou verwachten een eta 2700 reeks automaat. Maar dus de wijzers vooral storen me en de wijzerplaat ik weet het niet, ben nog geen enkele companion met diamantjes plaat tegengekomen

De band is niet nep :rofl::rofl:. Het is een originele nsa band met rado clasp.

Beter eerst onderzoek doen en daarna kopen in plaats van andersom.

heb hem nog niet gekocht :wink:

de band kan origineel zijn, maar die worden ondertussen ook nagemaakt, op die ene diastar zat zo eentje en was namaak.

1 like

Ik mis wel het verende gedeelte dat normaliter in de gesp zit van een NSA band. En ik vind de wijzerplaat nogal kaal. Ik zie ook geen “swiss made” o.i.d.
Waar de Rado vandaan komt (of waar de verkoper hem vandaan heeft) kan uitsluitsel geven.

Hier staat een compleet kapot gepolijst exemplaar die ik ook niet zou hoeven. Verder vind ik geen voorbeelden, nog wel één met diamantjes maar dan ook minutenstreepjes en Swiss opschriften.

Ik zou hem niet hoeven, vanwege die diamantjes, maar dat is persoonlijk :slight_smile:

1 like

Muilkorf om dan, en pas op voor de vingers.

3 likes

ok dan vliegt ie uit de volgen lijst, ander en beter. Blij dat ik het nu eerst gevraagd heb :slight_smile: Dikke merci!!!

3 likes

Hier nog wat fotos van een miskoop uit het verleden. Ik heb wat stukken van het uurwerk gebruikt, maar je ziet de roest plekken en ook de roest en putten in het pasvlak van de pakking in de kast, indicatief voor een warm en vochtig leven.
Waarschijnlijk was de wijzerplaat heel ver heen en is ie “opgeknapt”.

2 likes

oef ik ben dan toch niet de enige die zo nu en dan een miskoop doet :sweat_smile:

ik vind het bij rado heel moeilijk om echt van opgeknapt en nep te onderscheiden. Wss ook wel omdat de ervaring met rado minder is. bij een vintage longines zie ik doorgaans al van ver of t ok is of niet, bij de rado’s zie ik het amper.

wij vonden die diamantjes op de plaat van die hierboven net leuk, maar voor mij gingen er kleine alarmbellen rinkelen en dus na jouw advies onmiddellijk en terstond uit onze volgen lijst gekieperd. Misschien dat we het beter beperken op die ene starliner die we nog zoeken en eventueel een tweede starliner uit die zelfde reeks met de rechthoekmarkers en verders de weinige plekjes misschien best opvullen met rommelmarkthorloges en longines. Bij die starliners zie ik het ondertussen wel of er aan gechipoteerd is of niet, al een geluk.

1 like

Op het achterdeksel nummer (636.3286.4 of .2) kom ik bij Rado een model tegen dat Voyager heet.

Op het achterdekselnummer (603.3214.2) wat ik in de advertentie die gepost is door @MartijnV zie staan kom ik deze tegen

Verder heeft Rado hier helemaal geen informatie bijstaan

1 like

Er zijn een hoop verschillende sluitingen gemaakt

1 like