Hallo,
Ik heb 2 Rado gekocht via eBay.
En ik vraag me af of dit wel echte Rado’s zijn.
Er wordt gezegd dat het een ETA swiss uurwerk is.
Verder zie ik nergens een nummer.
De verkoper heeft trouwens veel Rado te koop en veel goede feedbacks.
Toch vertrouw ik het niet echt.
Misschien weten anderen meer dan?
Erwin
stond ook op cata
Het uurwerk op de foto is geen eta maar lijkt een A.Schild 20xx serie uurwerk te zijn.
A.S uurwerken zijn door rado gebruikt in bepaalde modellen, maar zover ik zie niet in de Companion
Althans
Niet in de Companions met de datum op 3 uur
Ik heb wel het 1 en ander gevonden bij de Companion met de datum vertikaal op de zes.
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE1970s-RADO-COMPANION-AUTOMATIC-GENTS-WATCH-17-JEWELS-R-16-/252068355405?hash=item3ab071dd4d
Dit is schijnbaar exact het zelfde type met ook weer een A.S
Dit uurwerk dus…A.S 2066
Om het nog wat leuker te maken,niet elke Rado met vertikale datum op de zes heeft een A.Schild
vaag
Eerst bied je de klok aan op catawiki (auction ended 12-8-2015) en nu koop je dezelfde klok via Ebay weer terug?
Misschien om hem weer op cata te verkopen? Hij had er twee gekocht, misschien één op cata gezet?
Hollandsche handelsgeest!
Overigens, die display caseback op de foto van TS is toch sowieso niet origineel?
Klopt, ik heb hem verkocht op Catawiki echter de koper vergoed omdat wij uiteindelijk allebei twijfels hadden.
En nu ligt hij in de kast.
Het komt me wat voor als een Frankenwatch. Naar mijn idee had de companion altijd een 17 steens uurwerk. Misschien heb ik het mis maar deze combo is nieuw voor mij.
Ah zo…altijd lastig als er geen info bekend is over de Rado.
Al die smetteloze Rado Diastars uit Azie, kan toch ook niet!
Frits 2