Rado Coupole, datum/tijd kan niet worden versteld & vraag over garantie

Beste leden,

Ik heb vorig jaar augustus 2021 mijn eerste ‘‘echte’’ Swiss made mogen aanschaffen, de Coupole classic van Rado.

Nu na enige draagtijd verder, kan ik de datum niet meer verstellen, het voelt alsof de pin of direct op de tijd verstellen slaat of gewoon volledig '‘ingedrukt’ is (weet de technische benaming niet sorry!)

En nu zit mijn horloge gelukkig nog in de 2 jaar garantie, MAAR de juwelier waar het sieraad is gekocht is overgenomen door een nieuwe eigenaar/bedrijf.

Dit zelfde bedrijf moet de garantie voorzetten (al geen dealer meer van Rado), echter hebben ze mijn Lorus bij het op maat maken van de band stuk gemaakt (een rekband) en deze is opgestuurd en vervolgens volgens de juwelier kwijt geraakt bij Lorus.

Ik ben een beetje als de dood om hun nog mijn dierbare Rado toe te vertrouwen, kan ik ook direct Rado contacteren voor de garantie? Ik heb de full set nog en kan een kopie bon zo wel opvragen bij de juwelier. Of kan ik bijvoorbeeld bij een ander erkend Rado juwelier terecht dat hun het geheel opsturen ter beoordeling/reparatie.

Ik heb al gezocht uiteraard zelf op Google, en vond dealers en enige info maar veel helder ben ik nog niet.

Misschien dat iemand mij via deze weg iets kan helpen?

Vriendelijke groetjes,

Pascal

De garantie zit bij het merk en niet de dealer, dus je kunt gewoon contact opnemen met een andere dealer en het horloge daar aanbieden voor reparatie.

3 likes

Waarom benader je er niet gewoon een.
Een telefoontje en je weet het.

1 like

Dank voor de reacties!
Dan neem ik morgen eventjes contact op met een andere dealer, had het nog niet zo makkelijk bekeken.:grin:

Je kan hem ook gratis aan Rado Nederland bezorgen ter reparatie.

https://service.rado.com/send-watch?country=nl

1 like

Oh super, dat is misschien wel helemaal de oplossing.

Harstikke bedankt.

Topic mag op slot, ik red me er nu vast wel mee. :smiley:

1 like