Rado diamaster 10

Deze wou ik al een poosje, maar er is nogal “lastig” aan te komen. Het schijnt dat er 2000 van zijn gemaakt, van eind jaren '60 tot 1972

leuke informatie:
http://www.watchcarefully.com/inventory/diamaster10.html

Die van mij is niet perfect, er zit een barst aan de binnenkant in de bovenrand van het glas (moeilijk te zien) en het dagwiel lijkt een slag gedraaid te moeten worden, nu komt de dag tevoorschijn en dan klikt ie door naar een wit vlak. Maar dat is wel op te lossen, en met het glas (saffier?) kan ik leven. Het is een groot, vierkant horloge, erg zwaar door de toepassing van een groot stuk krasbestendig staal.

De levering was compleet met extra schakeltjes :slight_smile:

Uurwerk is mooi schoon.

Om een idee te krijgen van de kast. (36mm breed, 44mm hoog)

op de achterkant staan de zeepaardjes en “watersealed” en minder goed leesbaar “diamaster 10” en een serienummer.

Origineel NSA bandje :slight_smile:

Het krasvrije staal ligt als een soort schild bovenop de “gewoon” stalen onderkant.

Ik ben er heel blij mee :slight_smile:

1 like

Ik blijf het zeggen.
Een mooi merk met zoals deze weer een eigen gezicht.
Er staan er een paar te koop op de baay maar lang niet zo mooi.
Weer een mooie Rado erbij.
Gefeliciteerd.

groetjes Lenno

Hij is leuk he :slight_smile: Ik heb de verkoper een hoop vragen gesteld die hij geduldig beantwoordde. Het was wel even spannend omdat het horloge uit Singapore komt. Deze is ook niet perfect, maar de kans dat je er ééntje vindt en ook nog enigszins kan betalen is niet zo groot.

Wat Lenno schrijft: een horloge met een eigen gezicht. Daar heeft Rado er wel meer van in hun collectie.
Van harte Martijn en veel plezier ermee!

Ik noem 'm eigenzinnig, proficiat met je aanwinst.

Erg mooi Martijn.

Wederom een mooie aanwinst (tu)

Zelf ben ik wel eens op pad geweest voor een Manhattan
maar man oh man wat een prijzen vragen ze daarvoor als
je al een mooie niet uit Azië afkomstige tegenkomt :frowning:

Ondertussen moet je al een aardige verzameling hebben
als ik zie wat je al niet gepresenteerd hebt :wink:

In ieder geval wens ik je weer veel plezier met deze
nieuwkomer!

mvg

je kunt kijken of het saffier is door een druppeltje water erop te leggen. bij glas ligt de druppel vlak en bij saffier is het een mooi druppeltje vanwege de lage oppervlakte energie.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,91694,91694#msg-91694

en horlogeglas.nl kan een nieuwe saffier voor je slijpen.

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over Rado. Er is een kleine kans dat een mix van dit horloge en de oude Anatom serie einde van het jaar op de markt komt. Heb gisteren de dummies gezien. Verder komt er zeker op de Basel Beurs de intro van een gloednieuwe Diamaster serie. Rond model in quartz of auto.Met keramiek, ceramos en/of staal. Houd de pers dus goed in de gaten ;o)

Hoi Martijn,

Mooi horloge hoor, een echte eyecatcher(tu)(tu).
Gefeliciteerd en succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Erik

Prachtige Rado. Vooral de vintage modellen zijn vaak fraai van dit merk en door het hardmetaal blijven ze er mooi uitzien.
Veel plezier ermee.

Niet mijn smaak (heb ik met bijna alle Rado’s), maar leuk en eigenzinnig.

Veel plezier met dit bijzondere klokje!