Rado Diastar batterij binnen een week leeg

Wie kan me helpen, ik heb voor een vriend via dit forum een Rado Diastar type R21364152 gekocht. Het horloge stond toen stil maar de eigenaar verzekerde me dat alleen de batterij vervangen dient te worden. Is nu twee maal gebeurd door een gerenommeerde juwelier. Maar beide batterijen waren binnen een week leeg. Wie heeft of kent iemand die hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt voor het lezen. Gr. Erik

2 likes

Heb ik toevallig ook met m’n vintage LIP, dus ben heel benieuwd naar de tips!!
Reeds 2 batterijtjes die telkens binnen 2 weken leeg waren…

Wat voor uurwerk zit er in? Bij veel kwartsen wordt b.v. bij onderhoud de stroom consumptie gemeten, oude olie kan b.v. voor veel extra weerstand in de radertrein zorgen, waardoor de batterij extra snel leeg loopt.

Is een Ceramica multi.

Kan een kortsluiting inzitten of dat de alarm functie een extreem hoog stroomverbruik veroorzaken.

Doormeten zal duidelijkheid geven en ingedikte olie is het niet, dan is de batterij echt niet zo snel leeg maar loopt hij achter.

Nieuw e-blok is trouwens kostbaar, bijna 200,-

6 likes

Ik heb de digitale kant uit gezet, alleen de analoge klok draait. En dan is de batterij ook in een week aan zijn einde.

1 like

Tijd om het horloge een full service te geven lijkt me…

1 like

Die juwelier heeft hopelijk niet met beide vingers de batterij beetgepakt, op de plus en de min? Hoe oud waren de batterijen… ? Anyway, Horloge24 to the rescue vrees ik, hier. Rado’s zijn vaak ook best complex qua kastopbouw/ontwerp.

Klopt, en je hebt vaak speciale tools nodig, anders maak je stukken, en onderdelen van kast of band zijn niet goedkoop!

1 like

De batterijen zijn vervangen door een juwelier, neem aan dat ze niet twee keer de batterij met de vingers hebben vast geplakt. Weet iemand die het uurwerk kan service?

Een juwelier is normaliter geen horlogemaker!

Horloge24 in het draadje lijkt me degene die in aanmerking komt. Of BMWX6M. Dat zijn de pro’s, ik rommel soms wat in de marge. :wink:

@Horloge24 dus :wink:

Kan ik horloge van van mijn vriend hier laten repareren? En hoe gaat dat in zijn werk?

Stuur wel een PB voor overleg