Rado Diastar Diver voor en na via Swatch Group

De Rado Diastar is toch wel een mooi horloge. De Rado Diastar Diver vindt ik al jaren fantastisch. Maar door mezelf een budget te geven (en dat stelselmatig overschrijden) nooit echt toe kunnen happen. Totdat er hier op HF een voorbij kwam in het te koop gedeelte. Het is een prachtig model dat hier al vaker geflipperd is. Er is alleen een klein probleempje, de lunette ontbreekt. De looks zonder lunette is ook nog goed, maar die hoort er gewoon bij. Na het onderhandelen het horloge overgenomen en eenmaal hier wilde ik hem toch weer in volle glorie herstellen.

Op ebay gezocht naar een lunette, maar die komen er niet voorbij, wel een in het goud, maar die mist een gat, de Diver is een twee kroner.

Dan maar een mailtje gestuurd naar de Swatch Groep en die verwezen mij door naar hun Rado repair centers/dealers maar ik kon het ook opsturen naar hun kantoor in Eindhoven. Omdat ik wat klanten in Eindhoven heb kom ik daar geregeld en dit was een uitgelezen moment om het HQ maar eens te gaan bewonderen. Qua pand valt dat erg tegen, er hangen wel veel posters/schilderijen van mooie horloges.

Daar is het horloge bekeken en ingenomen. Ze sturen het dan door naar Brussel waar de horloges gemaakt worden.

Twee weken geleden kreeg ik de offerte binnen. Ongeveer € 330,00 voor de volledige raparatie. Er wordt dan een nieuwe bezel opgezet en alle cosmetische krasjes worden door Swatch weggewerkt. Ik kan hem ook kostenloos laten terugsturen.

Omdat het toch meer is dan verwacht (had gehoopt op € 200 - € 250) vandaag toch maar akkoord gegeven op de reparatie. Ze verwachtten er een week voor nodig te hebben!

Goed, geen topic zonder plaatjes, hier de plaatjes van de verkopende partij (ik was vergeten zelf wat foto’s te maken voordat ik hem inleverde).

Over enige tijd hoop ik dat de na foto’s te kunnen laten zien.

Ben zeer benieuwd hoe die er na de behandeling uitziet! Vind em zo al mooi, wel plaatjes posten als je hem binnen hebt he!

Kwalitijd Schreef:

Ben zeer benieuwd hoe die er na de behandeling
uitziet! Vind em zo al mooi, wel plaatjes posten
als je hem binnen hebt he!

Als het goed is zo…

Als het goed is wel :wink:

Is toch een prachtig horloge, twee kronen, Pepsi kleur, draaiende innerbezel, ankertje natuurlijk, mooie afwerking, en natuurlijk die mooie lunette.

Dat vind ik ook een waanzinnig mooi horloge, sterkte bij het wachten!

Supercool dit horloge!(tu)

Ik vind em echt wat hebben, heb zelf naar dezelfde gekeken als jouw versie op de foto, met gekleurde plaat, later nog een versie op het oog gehad met blauwe plaat.

De lunette is van hardstaal ipv 316L zoals de rest van het horloge, dat zal mede de prijs bepalen.

Veel voorpret!

Groeten,

Noel.

Slikken, betalen en over een paar weken ben je dat geld vergeten. Dat horloge kijk je elke dag naar.

(zou je kijken naar het materiaal en de bewerking hiervan, dan zou je nooit meer dan 25 Euro willen betalen, maar ja, zo werkt het niet)

Lunette is tungsten. Vandaar de prijs :slight_smile:

jo Schreef:

Lunette is tungsten. Vandaar de prijs :slight_smile:

Juist tungsten!(tu)

Kon er even niet op komen.

Groeten,

Noel.

Supermooi en goed merk. Alleen wel een schunnige prijs, niettegenstaande welke rechtvaardiginf vam de kosten.

Zo heel veel krassen zijn er zo te zien niet weg te poetsen.
Daar zou mijn mondhygiëniste ook wel raad mee weten :slight_smile:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hendrik

Heel mooi!

De eerste keer voor mij dat ik een Rado zie die mij aanspreekt. Wat is dit een schitterend horloge, veel plezier ermee !

Prachtig horloge, nu al, maar vooral als hij weer compleet is, maar ik ben dan ook een van de weinige Rado fans, altijd horloges met een eigen gezicht en niks hommage enz.
Ik heb een eenvoudiger versie van jou klokje gehad en altijd spijt gehad dat ik hem weg heb gedaan.

groetjes Lenno

lenno Schreef:

Ik heb een eenvoudiger versie van jou klokje gehad
en altijd spijt gehad dat ik hem weg heb gedaan.

Kan ik helemaal in komen. Hij zat vandaag weer heelijk aan de pols :stuck_out_tongue:

jantje.vlaam Schreef:

en alle
cosmetische krasjes worden door Swatch weggewerkt.

Pardon, krasjes op een Rado!? Ik zou m’n geld terugvragen :wink:

Ik kan hem ook kostenloos laten terugsturen.

Vind ik wel netjes van ze. Vaak worden er onderzoekskosten ofzo in rekening gebracht.

We wachten in spanning af op de ‘na’ foto’s.

Alleen de lunette die ontbreekt is krasvast, de band en de rest van het horloge is staal.

jantje.vlaam Schreef:

Alleen de lunette die ontbreekt is krasvast, de
band en de rest van het horloge is staal.

Kan die lunette (…vind het opzich al een hele kast >X) er dan zo makkelijk af/kwijtraken? Vroeg me namelijk af waarom ie em mist.

Ik heb hem zo gekocht en de vorige twee kopers op dit forum schijnbaar ook. Op 1 van de twee foto’s zie je wat krassen zitten bij de kroon, volgens Swatch is daar iets tussen de lunette en de kast gekomen waardoor de lunette losgeraakt is. Ik ben ook benieuwd hoe het vast zit, maar ik ga het niet nakijken :wink:

jantje.vlaam Schreef:

Ik heb hem zo gekocht en de vorige twee kopers op
dit forum schijnbaar ook. Op 1 van de twee foto’s
zie je wat krassen zitten bij de kroon, volgens
Swatch is daar iets tussen de lunette en de kast
gekomen waardoor de lunette losgeraakt is. Ik ben
ook benieuwd hoe het vast zit, maar ik ga het niet
nakijken :wink:

Begrijpelijk…
Zouden ze t wel vertellen?