Rado Diastar, wel doos geen certificaat

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een Rado diastar.
Vind het een ontzettend mooi horloge maar helaas ben ik een student en is het een vrij dure horloge.

Al met al kan ik er nu één op de kop tikken voor (2e hands) voor 350,- maar er zit geen certificaat bij maar wel een originele doos. Ook is het glas paar jaar geleden vervangen.

Wat is jullie advies? Kopen of verder kijken?

Wat denk je zelf ? Niet flauw bedoeld maar welk gevoel krijg je bij de verkoper, snelle jonge met net iets te veel praatjes,of juist vage antwoorden op je vragen ?
Of heb je het idee ( blijft altijd een beetje gokken ) dat de verkoper betrouwbaar overkomt en een goed verhaal heeft waarom er wel een doos maar geen papieren bijzit. Of het horloge de prijs waard is kan ik helaas niet zeggen, ben absoluut geen Rado kenner en heb gezien dat er nogal veel uitvoeringen van het model zijn.
ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, maar misschien reageren er nog wel meer mensen die je beter kunnen adviseren.

Die prijs is wel absoluut scherp! Als het een echte is.

moeilijk te zeggen met deze info.
De diastar bestaat al ongeveer 50 jaar.
Heb er ook een gehad, wel de nieuwe versie, 350 euro is erg scherp.
Originele doos zegt niets want die zijn los te koop voor een paar tientjes.
Vraag anders wat meer info.
Het glas is naar mijn weten origineel altijd gefacetteerd.
Hoe is dat met het nieuwe glas.
Ik ben benieuwd.
Is het een automaat of een quartz.

groetjes Lenno

Het glas is niet altijd gefaceteerd, maar je hebt gelijk dat de typenaam DiaStar bij Rado net zoveel gebruikt wordt als de naam Golf of Polo bij Volkswagen. Daar zit een keur van verschillende typen bij.