Rado gazelle 10537

Korte vraag, ik krijg binnenkort een horloge van dit type en was benieuwd of jullie zo kunnen inschatten of dit een front loader is of niet (caseback kan open zoals zichtbaar is op foto 3 alleen heb ik indruk dat opening kleiner is dan plaat), ik heb nog geen tool voor glas plexi glas te verwijderen en zou dat graag op voor hand willen kunnen bestellen mocht dit nodig zijn.

Lijkt op een front loader. Grotere wijzerplaat dan het gat (lijkt geen losse spacer) aan de achterkant. Zou te zien moeten zijn aan de schroeven waarmee het uurwerk in de kast zit. Is er een betere foto van het uurwerk?

Post eens een foto van de zijkant. Grote kans dat de bezel/ring rondom het glas er af kan. Voorzichtig met een mes tussen kast en ring duwen zou dan genoeg moeten zijn. Soms is er ook al een inkeping te vinden waar je het mes moet zetten.

Succes

Heb het horloge nog niet in bezit die komt er aan maar dacht dus als het voor anderen wel duidelijk was een front loader te zijn dan kon ik al wat tools bestellen.

De geplaatste foto’s zijn van een ebay advertentie van het zelfde horloge en heb nog wel deze foto kunnen vinden.

Hier op lijkt het een bezel te zijn die los kan inderdaad.

Daar ziet het wel naar uit. Kast afplakken voor het geval dat je uitschiet. Mesje er tussen duwen en hij zou zo los moeten komen. Het glas kun je er dan zo afpakken. Meestal zit er ook nog een pakking tussen glas en kast maar ik weet niet of dit model dit ook heeft.

1 like

Gewoon plastiek folie gebruiken… Je zal zeker al bij fournituren leveringen van die zakjes gekregen hebben die je kan sluiten? Wel die gebruik ik, om het horloge te beschermen, veel sneller dan afplakken… Ik scheur ze open. Gebruik je ook om kastdeksels te openen bij batterijwissel, glaasjes te persen enz.

afbeelding

2 likes

Yes heb er zat van en gebruik ze ook voor deksels en bezels!

1 like

Ieder zijn ding. Ik vind het plastic van zo’n zip bag veel te zacht en plak liever af met tape die ik ook gebruik bij het polijsten. Als je uitschiet is dat meestal op de momenten dat je veel kracht zet en dan helpt je die zip bag ook niet echt, maar als je niets anders hebt…beter iets dan niets.

2 likes

Ik snap je punt en zeker als je veel kracht moet zetten kan idd een zakje te zacht zijn dat tape waar kan ik dat eigenlijk halen? Mocht het zakje niet voldoende blijken te zijn.

1 like

Nog nooit krassen gemaakt met die zakjes, bestaan ook in verschillende diktes hé. :wink:

Maar jou manier kan ook, maar niet als je dagelijks 20 batterijen plaatst, dan duurt dat veel te lang.

2 likes

Kwantiteit boven kwaliteit is sowieso niet mijn vertrekpunt. Fijn dat het je zo lukt zonder krassen te maken.

Je kan niet tegen die andere 15 klanten zeggen dat ze maar ergens anders moeten gaan, zo werkt het niet in een horlogeshop, klant die binnen komt moet geholpen worden natuurlijk. En als het kan zonder onder te doen aan de kwaliteit is het prima toch? :wink:

Prima.

1 like