Rado golden horse

Ben best onder de indruk van de Radio golden horse serie…zie er hier eigenlijk nooit iets over voorbij komen…zit te overwegen om de 1957 aan te schaffen met de sunburst dial.
Iemand ervaring met deze klok of serie…of een mening. :slight_smile:

12 likes

Er is ook een versie met een zwarte wijzerplaat…die is eigenlijk mooier maar lijkt al zoveel op wat ik heb.

En in het zwart…

8 likes

Die hoekige kast, wijzers… dat is een 44GS hommage.

3 likes

Alleen Rado maakte deze al in 1957…die GS is van…:slight_smile:

2 likes

Alleen jammer dat die datumvenster wit is.

Laatst ook eens staan te bekijken.

Mooi inderdaad. En weer ‘s wat anders dan al het geijkte.

Toch ben ik er niet verder ‘ in gedoken ‘.
Misschien ten onrechte.

Ik ben zelf behoorlijk enthousiast over Rado, ik heb een vintage Golden Horse en die draag ik regelmatig.

Hij is dan wel niet zo kleurrijk als de nieuwe versie maar de details blijven prachtig. Overigens lijkt deze nieuwe Rado ook een bescheiden kast maat te hebben, dat is na mijn mening ook top.

7 likes

:point_up_2:

Uitmuntende kwaliteit :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: en onovertroffen scherpe wijzers en indexen alsook een prachtige mix van polijsten en satineren van de kast. Uurwerk praat ik verder niet over (subliem).

Uiteraard is de Rado verder ook oké :+1:

1 like

Que?

Ik vind het gaaf maar niet 1700 euro gaaf.

Want zo is ie toch wat minder speciaal vergeleken met die foto in de OP.

2 likes

image

Ik denk dat DIE iets anders bedoelt.

het datumvenster of dat datumvenster

1 like

FTFY

2 likes

@AriedeSaint: Heb je een foto dan van het origineel? Alles wat ik zie, lijkt niet erg op de nieuwe uitvoering :thinking:

Maar de cijfers zijn rood bij de OP

Te vinden voor 1400 euro…maar heb hem ook nog niet omgehad…ben ook benieuwd.

https://timeandtidewatches.com/rado-golden-horse-1957/

Begon eigenlijk na het lezen van dit artikel…

Waar ik de captain cook met het anker goed te pruimen vind, en ook bijzonder mooi afgewerkt, zou ik drie keer na moeten denken over deze golden horse. De plaat is mooi van kleur, maar op deze foto zien de wijzers er wat gewoontjes uit en het anker, de tekst, de paarden en nog een keer tekst is gewoon teveel met dat grote witte datumvenster er bij.

Het is maar een mening: Ik vind 'm te druk.

2 likes

Ik vind hem ook te druk, rommelig. Te veel niet, niet echt bij elkaar passend elementen. Kast vorm is mooi, dat wel.

En dan zijn er wel eens mensen die het Orient merkje te barok vinden :wink: