En nee, ik heb nog geen juwelier gevonden.
Die Rado pakkingen zijn van on-gevulcaniseerd natuurrubber. Althans, dat zijn mijn ervaringen er mee. In de praktijk betekent het dat je gesmolten drop mag gaan zitten wegkrabben en poetsen, wat echt een helse klus is wil je echt alles schoon krijgen.
En iemand heeft het over een batterij van inkoop 2 euro en pakking 5 tot 15 - denk eerder aan 40 cent en maximaal 1 euro, in die volgorde. Ik heb hier een doos met bijna 1000 pakkingen voor iets van 60 euro. Kwaliteit valt beslist niet tegenâŠ
Ik heb ârechtstreeksâ contact opgenomen met Rado Zwitserland met de vraag of zij kunnen vertellen wat er aan de klok is gebeurd. Dan komt er een mail van Rado Nederland, die aangeeft dat zij het contactpunt voor Brussel zijn, ik neem dus aan de Swatch groep. Het verzoek was ze te bellen. Gebeld. Ze kwamen er niet uit met het serienummer, nogmaals nagekeken en ik blijk me een nummer te hebben vergist. Dus, zoals afgesproken, mailtje met het juiste nummer verstuurd, maar verder niets meer van ze gehoord.
Ze vertelden me trouwens dat hun prijs voor het onderhoud (batterij en waterdicht maken) 65 Euro is, de juwelier âpaktâ dus 20 Euro voor zijn bemoeienis. Op mijn vraag waarom zoân beurtje gemiddeld 8 weken moet duren kwam geen antwoordâŠmaar ze vertelden wel dat ik de klok ook rechtstreeks naar ze kan opsturen.
Heeft iemand een suggestie voor een goede Rado-reparateur in Nederland?
Juwelier van Willegen in de Hoogstraat
Is AD voor Rado
Fijne zaak en goede service
Ron Sonders, zoals hierboven genoemd
EhmâŠde Hoogstraat maar waar?
Oh⊠ik zie het al, Den Haag.
Den Haag, in dit geval - er zit er ook een in Rotterdam (geen familie geloof ik).
Kijk gewoon op de site van het betreffende merk. Bij service kun je vaak gaan zoeken naar gecertificeerde ateliers in Nederland
Oa is dit mogelijk bij de merken van de Swatch Group ( Rado, Omega, Longines, Tissot etcâŠ) en de Richemont merken ( oa. Cartier, IWC, B&M )
Tja, het is juist die Swatch groep waar ik niet echt kapot van ben. Ik heb ook niets meer van ze gehoord na mân laatste mail.
Overigens: doet Van Willigen zelf het onderhoud of gaat dat ook weer naar de Swatch groep?