Geachte lezers, weet iemand een betrouwbaar adres waar ik voor een redelijkere prijs m’n Rado horloge kan laten repareren. Ik had het horloge laten vallen en nu moet het glas vernieuwd worden. 2 hoekjes van het glas zijn versplinterd, er kunnen daardoor geen splinters in de kast zijn gekomen, denk ik. Prijsopgave Eu 580. Dat is inclusief een standaard servicebeurt, wat dit laatste ook moge zijn. Alvast dank voor uw reactie.
Welke Rado is het en waar in de buurt moet het zijn?
Dank voor uw reactie. Het horloge is te vinden onder deze link:
Rado Ceramic zwart schakelarmband, rechthoekige kast/glas, bijn vierkant. Ik woon in Den Haag maar ik kan het ook aangetekend versturen naar een ander betrouwbare plaats in NL
Bij Rado is het niet even alleen het glas vervangen want dat is vaak onderdeel van de kast en die zijn erg prijzig.
Het enigste wat je nog zou kunnen doen dat is rechtstreeks naar een horlogemaker gaan die Rado gecertificeerd is, op de Rado site zijn alle serviceadressen te vinden.
Oef daar zou ik behoorlijk radoloos van worden. Succes man!
NMijn True Thinline is naar RADO toe; ETA 2829-A2 is na drie jaar zodanig defect dat het uurwerk geheel vervangen moet worden. " Gelukkig" doet Rado dat voor de prijs van een grote beurt…
Dan maar gelijk het saffier glas laten vervangen waar een putje in zat. Dit gaat €145 bij RADO kosten,
Misschien valt het rechthoekig glaasje wel relatief mee!!!
Ik ben ook de “trotse” bezitter van een Rado Ceramica. Elke 2 jaar ben ik het horloge 6 tot 8 weken kwijt, dan wordt het batterijtje vervangen. Waarom dat zo lang moet duren is me een raadsel. De kosten bedragen inmiddels 80 Euro en ook dat vind ik aardig aan de prijs.
Nu moest de klok weer weg voor z’n beurtje, maar dit keer gaat me dat 325 Euro kosten, de Rado moet gereviseerd worden. Bovendien werd me verteld dat er een kras op het glas zit, die zat er zeker niet op toen ik het horloge wegbracht.
Kortom: ik ben niet blij. Ik ga het horloge terug laten sturen zonder reparatie. Dan maar geen Rado meer, in dit gedoe heb ik geen zin meer. Ik heb een hele oude (45 jaar oud) Seiko automaat. Ik trek 'm uit de la en hij loopt… Waarom lukt dat wel met een 45 jaar oude klok die 1/20e van de prijs van een Rado was?
Elk jaar de batterij vervangen? Dat is een hot uurwerkje!
Gelukkig doen de meeste automaten en opwinders wel iets als lopen als je ze een slinger geeft ;).
De vraag is alleen of je Seiko nog een beetje accuraat is “na al die tijd”.
Het blijft jammer, die Rado was m’n droomklok. De Seiko loopt verrassend genoeg nog behoorlijk accuraat. Hij wijkt hooguit een minuut per 2 weken af.
Ron Sonders in Leusden is officieel rado reparatie center
Hallo Jan,
Ik heb in 1999 een Ceramica gekocht en voor,een batterij vervangen en waterdicht maken betaal ik via de AD ca. €75,- en ben hem dan 2 weken kwijt. Verdere service niet nodig, hij loopt prima op tijd.
Batterij gaat 2 tot 3 jaar mee.
Hmja, ik ga eerst eens kijken hoe ik de Rado terugkrijg. Dan moet ik maar eens kijken wat de opties zijn. Ik heb geen vertrouwen meer in Rado.
Ik heb gisteren de Rado teruggekregen.
De kras op het glas bleek onzichtbaar (ja zei de verkoper, dat soort schade zie je nu eenmaal alleen onder onze loupe…) ook met strijklicht is er niets te zien. Verder zag het horloge er, zoals gebruikelijk, als nieuw uit.
Het horloge was, zoals gebruikelijk, verpakt in een keurig neopreen Rado doosje. De kosten waren… niets.
Toen ik het klokje bekeek, bleek het in een of andere testmodus te staan. Na wat heen- en weer drukken kwam het weer in de normale modus. Slordig.
Maar, gek genoeg, het horloge loopt weer prima. Waar ik al sinds de aankoop last van had, was dat het tijdens het dragen vanzelf in een van de andere modi oversprong. Dat is nu niet meer zo. Of het nog waterdicht is gemaakt en of het een nieuwe batterij heeft, kon de verkoper niet vertellen. Ik ga het meemaken…
Dus 6 to 8 weken werd een kleine 2 weken en €385 werd €0.
Top!
Via de AD gedaan dus. Mijn eigen horlogemaker spreek ik zelf, en dan weet ik dus precies wat hij wel en niet doet. Ik zou er even op aandringen dat je dat wilt weten, vooral of dat pakkingen zijn vervangen en of er een druktestje is gedaan. Gewoon per mail, dan kunnen ze forwarden en kost het ze niet de tijd van een telefoongesprek. Hiervoor speciaal bellen zakt zo naar onderop de ‘to do lijst’.
Ondanks dat het tot dusver goed geregeld lijkt zou ik zelf in jouw geval overstappen op een horlogemaker waar je zelf contact mee hebt. Er zijn lijsten van goede horlogemakers hier op het forum.
Nog een opmerking: mijn horlogemaker klaagt dat specifiek door Rado gebruikte pakkingen van een materiaal zijn dat aan het eind van de levensduur een kleverige drab wordt. Andere merken gebruiken dat al lang niet meer.
2 weken??? Nee hoor, hou het maar op 10 weken, zo lang is het klokje weggeweest. De reparatie zou 325 Euro kosten.
Hmja, elke keer dat het horloge weg moest vanwege de lege batterij, deed de juwelier een druktest. En elke keer bleek dat het klokje niet meer waterdicht was en naar de reparatie-afdeling moest… Maar een pakking die na 2 jaar (misschien al eerder?) niet meer waterdicht is zorgt niet voor veel vertrouwen.
En dan die bangmakerij er bij, mijn vrouw vertelde een keer dat ik het klokje nooit afdoe, ook niet als ik ga schilderen oid. Oh oh, zei de juwelier, mij ernstig aankijkend: weet u wel wat oplosmiddelen aan een horloge kunnen doen? Maar, zei ik, ik draag het horloge alleen maar, ik doop het niet in de verf…
Het is m.i. gewoon een verdienmodel. En dan die poppenkast van dik twee maanden wachttijd voor hooguit een kwartiertje werk.
Het kwam zo over omdat je dit…:
…15 dagen geleden zei. Maar toen was hij kennelijk al een tijd weg.
Wachttijden zijn in de horlogewereld helaas veel langer (vooral bij opsturen naar servicecentra van de merken) dan bv in de autowereld. Maar als het om een batterijwissel gaat zijn er legio horlogemakers die een stuk sneller zijn. Je hebt de weg gekozen met een doorgaans hogere doorlooptijd.
Nee 6 jaar wachten, dat geeft vertrouwen
Dat klopt als een bus, helemaal als je naar een AD gaat. Maar dat doe je zelf.
Dat doen ze expres, ze kennen jou. Ze zitten 7 weken aan het strand en dan gaan ze weer een week batterijen vervangen.
… à €80 is €320 per uur dus €12800 per week. Daar betalen ze die coctails van
Zonder flauwekul: Je betaalt normaal €80? Ze rekenen bijvoorbeeld zoiets:
Verzenden heen en terug: 10+10
Batterij 5
Pakking 10
Druktest 10
Extra kosten afhandeling AD (=op het afhaalschapje leggen en jou bellen/mailen als hij klaar is) 35.
De batterij is inkoop ca 2 euro. De pakking kan varieren tussen de 5 en 15 euro. Druktest kost heel weinig tijd, maar je moet wel het apparaat hebben. Van drie wissels kun je wel een tweedehands druktestertje kopen, dus zelf doen kan lonen. Je zult niet de eerste zijn. Voor Rado geldt helaas dat ze niet aan iedereen de pakkingen leveren. Misschien past een generieke pakking.
“Nee 6 jaar wachten, dat geeft vertrouwen”
Ach nee, ik vind het prima dat het klokje elke batterijwissel wordt gecontroleerd op waterdichtheid.
Maar het is toch vreemd dat ie na 2 jaar steeds opnieuw de druktest niet haalt? Dat roept de vraag op hoe waterdicht de klok na, zeg een jaar, is… Andere optie is, opnieuw, dat je belazerd wordt en dat het gewoon een smoes is om je dat onderhoud aan te smeren.
Een vriend van me heeft een duurdere Seiko. Moest na een jaartje of 3 ook gereviseerd worden én waterdicht gemaakt. Hij haalt 'm op, doet 'm om en gaat de tuin sproeien oid. Klokje besloeg, dus water er in. Hmja, zei de juwelier, er zit geen pakking in…
Veel mensen dragen 13 in een dozijn klokjes voor een prijs die ik betaal voor dat onderhoud. Die klokjes gaan vaak best lang mee, zijn aardig accuraat en je hebt niet dat gedoe met 2 maanden weg enz. Dan denk ik: je koopt een dure klok en je wordt voor de aankoop “beloond” met steeds herhalende onderhoudskosten enz. en het verhaal dat je horloge ontploft als je dat onderhoud niet doet. Wie is hier gek?
Tja, hoe duurder het merk, hoe duurder. Ik google 10 seconden, Rolex Oysterquartzprijzen: full 10 jaar service $800, typical service (?) $300. Certina is ‘maar’ €120, en €50 voor een batterijwissel.
Breitling:
Rechthoekig is altijd lastiger waterdicht te krijgen. Daarom zijn rechthoekige horloges bijna nooit sporthorloges.
Dit begrijp ik overigens ook niet hoor. Het is pakking inleggen, sluiten, druktest. Waarschijnlijk gaat het steeds mis met het inleggen van de (rechthoekige) pakking, en willen ze die uren betaald hebben.
Heb je al een horlogemaker gevonden voor de volgende keer?
Ja, dat wist ik, de juwelier benadrukte ook iedere keer dat vierkant lastiger is.
Hmja, ik vind het maar een zuur verdienmodel. Je betaalt meer voor de klok en je wordt daarvoor “bedankt” met hoge onderhoudskosten.