Rado horloge

Anno 2017 moet je heel erg oppassen met zaken die als politiek incorrect opgevat kunnen worden :stuck_out_tongue:.

Omdat wij onze hobby met elkaar delen?
Zal te belachelijk voor woorden zijn als we dat niet meer zouden mogen, toch?

Helaas niet… zou een mooie aanvulling zijn op m’n Jan Maat button en ku klux klan muts.

Met andere woorden, waarom zou je dat willen hebben? :confused:

Kan ik een topic titel nog wijzigen?

Ik wil ook niet mensen kwetsen of dergelijke.
En ik heb nog al een aanwezige titel bedacht :smile:

Vroeg me gewoon af of er hier mensen waren die zo’n horloge in bezit hadden.

Waarschijnlijk niet als je te weinig rechten hebt… Anderen kunnen dat wel. Dus als je even aangeeft wat je als topic titel wilt hebben?

Doe maar Rado Jump Hour. Is goed

Geregeld.

Top! :sunny:

Wat een overdreven reactie, het behoort toch gewoon tot ons aller geschiedenis. Als je een vintage horloge koopt met daarop bv een automerk zoals je wel vaker ziet hoef je toch ook geen voorstander te zijn van dat automerk.

Ik heb niets met de nazi’s maar ik heb wel een pilotenhorloge RML en dat is gewoon een heel mooi horloge met een geschiedenis, niets meer niets minder.

Onzin. Als ik hier een straks een foto van hitler post (met horloge) of een SS teken als avatar gebruik is het forum te klein. Dat is toch ook gewoon geschiedenis? En een automerk is wel een ander voorbeeld dan een teken/logo van een legeronderdeel die verantwoordelijk is voor de dood van miljoenen mannen, vrouwen en kinderen.

Mag jij onzin vinden, ik vind jouw argumenten onzin. Een legerhorloge van RAF mag dan wel, hebben ook burgers gebombardeerd hoor maar dat waren Duitsers dus dat telt niet. Alles wat met de oorlog te maken heeft angstvallig weg stoppen vind ik niet nodig.

Als jij een horloge wilt dragen met hakenkruisen en SS tekens moet je dat zelf weten. Moet je in Rotterdam-zuid of de Bijlmer nog maar eens een geschiedenisles geven als iemand je er op aanspreekt :wink: dat zie ik met mijn RAF horloge in Duitsland nog niet gebeuren.

Ik zeg niet dat ik ze wil dragen maar ik zeg dat ze verzamelbaar zijn zonder dat je sympathie hoeft te hebben voor hun gedachtegoed.

Zou de topic titel veranderd mogen worden in enkel Rado horloge. Dit omdat ik het horloge wil gaan verkopen en het niet graag refereer aan dit topic alvast bedankt.

Done

Het zou wel opmerkelijk zijn als de kast RVS was en het deksel niet. Omdat het deksel in aanraking komt met de huid en met zout transpiratievocht was zag je dat wel veel andersom.