Rado jubile echt???

Hallo allemaal,
Ik heb een prachtige Rado jubile gezien die te koop staat.
Nu is mijn vraag of dit een echte is of goedkope namaak.
Ik heb AI er al op losgelaten en die zegt de ene keer echt en de andere keer namaak, dus dat schiet niet op :face_with_peeking_eye:
Ik heb de verkoper gevraagd om het aankoop bewijs en het certificaat van de diamantjes, daar wacht ik nog op.
Misschien kan 1 van jullie het aan de hand van de foto’s wel zien.

Erg vage foto’s, maar ik lijk best wat krasjes te zien. Dat zou met een Rado praktisch onmogelijk moeten zijn; heb er meerdere door mijn handen zien gaan voor batterijwissels en ze waren allemaal nog perfect krasvrij. Vind de opschriften ook niet overtuigen.

2 likes

Nog even een paar andere foto’s

1 like

Ik denk dat deze wel echt zou kunnen zijn. De krasjes die @PeterLC noemt lijken mij eerder vegen van vette vingers oid.
Je kunt het serienummer controleren dat op de foto staat. Succes!

1 like

Lijkt mij wel te kloppen, zie zo niks geks.
Als je mij het serienummer geeft kan ik het nog wel even checken, dat is op de foto niet helemaal duidelijk te lezen.

Eens dat het meer op vette vinger werk lijkt. Serienummers van RADO zijn inderdaad op de website te verifieren.
Kast opbouw en sluiting is bij fake’s vaak wat minder gestroomlijnd als bij dit model.

Meestal worden de stenen gelijmd in plaats van gezette diamanten waardoor er een licht gekleurde vaak gele gloed te zien is onder de steen.
Op de foto’s valt dit nog niet op en lijkt helder wit

Geen garantie maar op het eerste gezicht zie ik nog geen red flags van de foto’s af schieten.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb inmiddels het nummer wat op de achterkant van de kast zit en het serienummer.
Dat komt overeen met het model.
Nu nog wachten op het certificaat van de diamantjes en aankoop bewijs.
Die moest hij even opzoeken.
Ik denk idd dat het wel een echte is, dus goede hoop :grin:

2 likes