loll
Die vergelijking en dan jouw antwoord
Weetje dat zou fijn zijn als die rolex niet zelf al half gestript is en je er onderdelen zoals een platine of balans voor moet kopen die twee onderdelen zetten je al 1000 euro bijna terug vraag me maar niet hoe ik dat weet dat komt nog wel keer hier op het forum
Ben benieuwd
Het is wonderbaarlijk hoe je van een “troep” Rado weer zo’n prachtig horloge kan maken. Gelukkig heb je ook nog een voorraadje donor onderdelen.
Maar opnieuw een heel mooi verslag en wederom een prachtig resultaat.
Veel plezier bij je knutseldag en doe de groeten van mij aan je knutselaars. Hoewel ik ze niet persoonlijk heb ontmoet, volg ik ze op het forum en ze lijken me erg deskundig.
MvG, Coos
Mijn complimenten, ik heb weer met bewondering gekeken
Iedere horlogemaker heeft een andere mening over olie en vetten, daar zijn vele nieuwe soorten olie en vetten bijgekomen. Of die beter of slechter zijn als die oudere soorten olie of vetten weet eigenlijk niemand. Grote horlogemerken schrijven de olie en vetten voor die de horlogemakers moeten gebruiken.
Daarom is het bijna duurder dan goud
Maar euhm molykote is nu niet dadelijk geschikt voor in een horloge in mijn bescheiden opinie
Ik zie het al voor me. Die Rolex op de kop getikt maar vastgelopen, en je denkt nieuwe olie radertje vervangen enz, en dan heb je veel geld uitgegeven voor onderdelen en dan wil het nog niet werken, dat is niks voor mij hoor! Ik vind alle Rolex en trouwens niks, behalve… De Rolex Submariner (no date) Niet dat ik die ooit kan kopen hoor, en een oude opknappen al helemaal niet, daarom vind ik dat zo knap dat mensen dat kunnen!
Ja, Het is een lust om te zien hoe ze van een wrak een prachtig lopend horloge maken. Die passie en technische kennis op gebied van horloges zijn enorm. Soms denk ik wel eens hoe kun je dat weten zonder een opleiding horlogemaker, en daar kan ik zo van genieten, en het is super leuk als die hier zijn om, de passie voor het repareren van horloges te delen met elkaar. Maar het zijn ook echt wel uitzonderingen hoor, heb hier wel andere gehad.
Ik snap je en wil je kennis niet in twijfel trekken, maar er zijn toch merken zoals ETA die voor bepaalde uurwerken de molykote DX voorschrijven? dan zou je denken dat er toch wel iets achter moet zitten…
Ja, inderdaad zit daar wat achter, Molykote moet wat procenten afdragen aan ETA . Vandaar dat die olie en vetten zo duur zijn, en worden de horlogemakers verplicht om die smeermiddelen te gebruiken die de grote merken voorschrijven, gewoon een geldkwestie meer niet. Die oude olie en vetten hebben zich
al een eeuw bewezen, die nieuwe soorten pas wat jaartjes.
Ik zal er op toezien dat er nooit een horloge waaraan ik heb gewerkt bij jou terecht komt…
Maar mooi gedaan en petje af voor je doorzettingsvermogen.