de verkoper is bowenbrad 1984.
ik heb contact met paypal die wil wel overgaan tot betalen als ik een bewijs kan overleggen waaruit blijkt dat het een namaak rado is.
maar hoe kom ik aan een bewijs de juwelier ziet mij al aankomen.
het heeft mij 800 euro gekost die wil wel terug lijkt mij.
ik zie wel hoe ik dit oplos
gr magnepan.
Lijkt me slim om de situatie gewoon aan een juwelier voor te leggen.
Vraag maar om een taxatie.
Zal heus wel wat kosten, maar hopelijk krijg je daarmee je 800 euro terug…
Het is overigens bowenbrad1984 aan elkaar geschreven dus!
Ik denk dat de kosten voor een taxatierapport niet opwegen tegen de betaalde"on"kosten die je hebt uitgegeven voor deze nepper.Ik zou idd een bezoekje brengen aan een Juwelier met Rado dealerschap en dan ook het hele verhaal bij hun ten gehore brengen.Als dat toch is wat E-bay paypal wil zien.
nogmaals sucses!
Ik denk zelfs dat een foto van het uurwerk i.c.m. een foto van een echt uurwerk van internet al voldoende moet zijn.
bedankt voor de hulp ik denk dat ik naar een juwelier ga met het dealerschap van rado en een taxatierapport laat maken.
gr magnepan
Ik moet zeggen dat je wel lef heb.
800 euro overgschrijven naar een vreemde , en dan maar afwachten wat je krijgt.
Dat is schreeuwen om problemen.
Persoonlijk zou ik zo iets nooit gedaan hebben.
Bij dit soort bedragen, ga altijd langs bij de verkoper om het waar te inspecteren.
Marktplaats waarschuwd daar ook voor.
Of ga met een klokje naar een merkspecifiek juwelier.
Je hebd inmiddels je lesje geleerd.
koop niet zomaar bij vreemde een duur horloge.
Jammer dat je dat 800 euro kost.
hm m’n eerste 2 cents werden blijkbaar gewist.
Is idd balen als je er 800 euri voor betaalde en een neppert kreeg. Ik bewonder je moed maar soms moet een mens al es een gokje wagen met alle gevolgen vandien. Ik hoop echt dat het in orde komt voor jou. Hou ons op de hoogte mss leren we er wel uit
@Yoeri
Je reactie staat bij de eerdere draad met dezelfde subject! Ik geloof dat deze draad hier (‘rado nepper’, geopend 26-08-2008 16:59) bedoeld is voor het ‘ervaringen met (ver)kopers’ subforum.
Ik zie bij deze verkoper wel dat ie minder dan 50 beoordelingen heeft maar ook in zijn rol als verkoper wordt ie positief beoordeeld door mensen die weliswaar ook bijna allen <50 beoordelingen hebben maar soms al vanaf 2001 op eBay geregistreerd staan.
Op zich vind ik het dan niet persé onverantwoordelijk om met deze verkoper in zee te gaan (al zou ik er zelf voor zijn teruggedeinsd). En in combinatie met de PP bescherming neemt het risico nog verder af.
Magnepan, wat deelde de verkoper indertijd mee als reden waarom het horloge uit HongKong kwam terwijl hijzelf in Canada zat?
juist sjokotof, ik zag het pas nadien.
Wat kan je geloven van die feedback? En de meeste mensen die niks van uurwerken kennen (waaronder ik, allez technisch gezien toch) zullen er pas achter komen dat hun rado nep is op het moment dat de batterij vervangen moet worden en soms gaan daar een aantal jaar overeen. Vaak zijn dan de verkopers lang gevlogen of vaak weet je zelf niet meer waar en bij wie je op het grote ebay je aankoop deed toch.
Positieve feedback wordt net als reviews vaak gegeven een paar dagen , hoogstens paar weken na de aankoop, zelden of nooit een jaar of paar jaar na de transactie zodat je een juister beeld krijgt van hetgeen je aankoopt.
Feed back (goede) kunnen dit soort jongens ook regelen hoor!
de verkoper deelde niet mee dat het horloge uit hongkong verzonden werd.
ik kreeg dat te zien toen ik mijn track en trace kreeg. ik heb hem een paar mailtjes gestuurd en daar geen andwoord op gekregen.
al mijn horloges komen van ebay onder andere een raymond weil othello met briljantjes 2maal twee maal een maurice lacroix pontos maar wel allemaal met papieren en uit duitsland en dat gaf mij de moet om eens verder te gaan kijken.
ik ben nu genezen en koop alleen nog uit duitsland.
gr magnepan
magnepan Schreef:
de verkoper deelde niet mee dat het horloge uit
hongkong verzonden werd.
ik kreeg dat te zien toen ik mijn track en trace
kreeg. ik heb hem een paar mailtjes gestuurd en
daar geen andwoord op gekregen.
al mijn horloges komen van ebay onder andere een
raymond weil othello met briljantjes 2maal twee
maal een maurice lacroix pontos maar wel allemaal
met papieren en uit duitsland en dat gaf mij de
moet om eens verder te gaan kijken.
ik ben nu genezen en koop alleen nog uit
duitsland.
gr magnepan
Niet heel zinnig, want er zijn ook Duitsers die het niet netjes doen!
Ik heb gekocht uit Canada, Amerika, Chili, Peru, UK, Duitsland, Frankrijk, Nieuw Zeeland, Australië en ik vergeet vast nog wat landen.
Nooit problemen gehad: ervoor zorgen dat je weet wie de verkoper is en dat die oké is.
Natuurlijk ook heel goed het horloge bekijken!
hcptdg Schreef:
Feed back (goede) kunnen dit soort jongens ook
regelen hoor!
Nee, da’s in dit geval een beetje vergezocht. ID’s aanmaken vanaf 2001 en dan maar feedbacken voor die paar sales over meerdere jaren, inclusief die meneer die er meer dan 80 op zijn naam had? Nee.
Mijn eerste misser was een Duitse aankoop (geen klokkie en maar 2 tientjes).
Mijn 2e een Engelse, iemand die retourzending ontkende en eBay meekreeg (ook geen horgoliair item en ook een klein bedrag).
Beiden jaren geleden.
Kiezen voor een specifiek land is niet de juiste uitweg, ben ik met Bernard eens.
Geen kritiek naar mensen die horloges via Ebay e.d. bestellen, maar zelf koop ik mijn klokjes altijd, maar dan ook altijd in een geautoriseerde juwelier. Als dit mij 1000 euro meer kost dan via internet, dan doe ik het toch, al is het maar voor het “veilige” gevoel.
Zoiets als wat magnepan meemaakt is natuurlijk uitermate vervelend en frustrerend. Hopelijk wordt dit allemaal opgelost en krijg je je geld terug. Succes!
RogierJ Schreef:
Geen kritiek naar mensen die horloges via Ebay
e.d. bestellen, maar zelf koop ik mijn klokjes
altijd, maar dan ook altijd in een geautoriseerde
juwelier. Als dit mij 1000 euro meer kost dan via
internet, dan doe ik het toch, al is het maar voor
het “veilige” gevoel.
Zoiets als wat magnepan meemaakt is natuurlijk
uitermate vervelend en frustrerend. Hopelijk wordt
dit allemaal opgelost en krijg je je geld terug.
Succes!
Leuke theorie, maar zie jij maar eens een Longines 12.68Z uit 1939 bij een juwelier te kopen, of een Movado triple date uit dezelfde periode…
Daarnaast: als je weet waar je op moet letten, dan zijn de risico’s heel beheersbaar!
ik kocht ook een Maurice Lacroix uit Duitsland…de verkoper zat echter in Portugal!! Leuke Rado’s zag ik onlangs nog wel bij S+C voor de helft.
In Thailand zag ik dat er inderdaad ook (en vooral) NEP-Rado’s zijn. Terwijl je dat eigenlijk bij alleen heel erg populaire merken zou verwachten. Zo zie je maar…
Sterkte met je geld terugkrijgen.
Groet,
Arno.
Ik weet niet of het dezelfde verkoper is die ik ben tegengekomen, maar die ik zag had rond de 88% feedback, dan zou ik er al nooit kopen. Zelf houd ik als minimale feedback aan zo’n 97%. Misschien wat overdreven volgens sommige, maar beter safe then sorry. 
Succes met de afhandeling Magnopan.
Bernard Schreef:
Leuke theorie, maar zie jij maar eens een Longines
12.68Z uit 1939 bij een juwelier te kopen, of een
Movado triple date uit dezelfde periode…
Heb je ook gelijk in. Tweede hands aanschaffen is natuurlijk anders. Heb ik totaal nog geen ervaring mee.