Rado Only

Weet/denk dat de Rado’s hier niet de meest populaire horloges zijn.
Mijn Rado True Thinline is en blijft, naast m’n SMP Peter Blake (de 1120 is een gemodificeerde 2992-A2!), mijn favoriet.
Als vakantiehorloge is een TAG 1500 en naast die drie is er een aantal flipperklokjes!
Drie jaar geleden gekocht, afgelopen maand een nieuw uurwerk erin en nieuw saffierglas… ETA uurwerk was totaal op en op coulantie kreeg ik voor de prijs van een grote beurt een nieuw 2992-A2 uurwerkje gemonteerd. Het glas liet ik gelijk vernieuwen omdat zo’n superklein pitje me ergerde (als beginner viel het me in het begin niet op).
De mooie dial, het minimalistisch design, de glooiende vormen, gebrek aan zwaarte en last but not least het zeer hoge draagcomfort maken het!

Laat me jullie extroverte Rado’s zien en vertel het “waarom”!

6 likes

Ik ken je helemaal niet, maar aan de foto’s te zien past hij heel goed bij jou :+1:

5 likes

Oud foto’tje van mijn Rado. In Japan gevonden samen met een King Quartz, wilde altijd al een draaiend ankertje op m’n wijzerplaat hebben. Daarnaast vind ik de zeepaardjes heel schattig.

Wie maakt mij blij met een foto van zijn/haar Rado HyperChrome Captain Cook 37mm?

8 likes

[URL=http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1010431.jpg.html][/URL]

Deze 25 jaar geleden aangeschaft toe mijn zoon werd geboren en nog in nieuwstaat.

De diastar heb ik sinds een jaartje en gekocht omdat ik hem gewoon mooi vond.
Ik heb wel een zwak voor Rado eigenlijk, het zijn twee horloges die ik nooit meer wegflipper om het zo maar eens te zeggen

Beide natuurlijk niet zo extrovert maar ja, wel mooi.
Jouw witte Rado is mij niet bekend, ook een fraai exemplaar en lekker plat, net als mijn ceramica, ik zou de witte wel eens irl willen zien.

groetjes Lenno

3 likes

Mooi toch dat Rado zo polariserend kan ontwerpen.
M’n neef heeft deze quartz; helemaal niet mijn smaak maar híj zweert erbij;

2 likes

5 likes

Gave klok!

1 like

Automaat natuurlijk en bouwjaar 1964, naar schatting wel 25 jaar mijn enige horloge geweest. Heel lang daily beater dus.
En ik draag hem nog steeds regelmatig. Als beloning vorig jaar toch maar eens een (preventieve) service beurt laten doen.

6 likes

Mijn vrouw heeft dezelfde, alleen een maatje kleiner, zo’n 13 jaar geleden gekocht: PRACHT DESIGN, ( maar smaken verschillen !) afgeleid van een schelp. Boekwerk qua design van Rado meegekregen bij de aanschaf.
Wordt, naast haar twee 2 andere bijzondere RADO’s, (een Ultra Slimline automatic Jubilee wit met 60 diamantjes en een Centrix), regelmatig gedragen en vertoont nog geen spoor van slijtage (waar RADO ook om bekend staat).
Krijgt zeer regelmatig positieve opmerkingen over dit prachtige horloge / design !!.

Bij interesse wil ik nog wel een paar foto’s van onze komplete serie RADO’s (7 stuks) plaatsen/uploaden.
Anders even kijken naar de fotoserie van “show je verzameling op een foto”.

1 like

Ja graag! Altijd leuk om wat bijzondere horloges op de juiste plek terug te vinden. Er mag best wat meer Rado bij hoor :wink:

1 like

Vrouw heeft een rado waar ze blij mee is

2 likes

Ik draag mijn dia star dagelijks met veel plezier.

1 like

Zoals beloofd, wat foto’s van onze RADO verzameling…het blijven toch in mijn opinie, vaak heel bijzondere horloges. Kwalitatief, mede door de (soms) materiaal keuze van gesinterd keramiek, soms qua design, en… ik heb nog nooit een technisch probleem ervaren !!

7 likes

Dat is een mooie collectie :ok_hand:t3:!!!

Ik mis eigenlijk deze nog in je collectie

groetjes Lenno

2 likes

Voor degene die hem gemist heeft, deze komt eraan. Al jaren een guilty pleasure. :innocent:

7 likes

ik vind het een mooi horloge met dat witte keramiek

1 like

1 like

Leuke collectie, en inderdaad voor mijn gevoel onder gewaardeerd, zeker wat betreft design en materiaal keuzes. Al blijft het natuurlijk waar je om geeft en van houdt.

1 like

Ik word nog steeds blij van mijn Sintra

3 likes