Rado projectje nu al mislukt !

Gisteren een rado in handen gekregen, zag er niet uit, maar aan de achterdeksel dacht ik wie weet een echte!!
Open gedaan en ja hoor mooi eta werkje erin 2821-1
Nu ik een beetje de buik vol heb van dials zoeken, etc, dacht ik dit word een projectje.
Mijn plan tot nu toe is, kast volledig schuren in koper kleur laten. de dial bewerken met kleurdruppels ( is al vaak in een topic van mij besproken)
Of de dial afschuren en rado ingraveren ( hoe moet ik nog uitzoeken )
@stefanketelaars kan misschien wat tips geven. ook jullie ideeen zijn welkom.
Gr Roel

3 likes

Veel succes met het opknappen!

1 like

Bedankt, het is de eerste keer ( waarschijnlijk de laatste ) :joy:

1 like

Dat kan er met CNC in gegraveerd worden!

1 like

Probleem ƩƩn, het glas is erin gelijmd. Zou ik toch niet beter gaan schilderen? :face_with_raised_eyebrow:

Vertel een wat over kleurdruppels. Heb je ook foto s van wat deze doen?

Ik bedoel zoiets op de plaat
8aa550_e22c02c340ba452ca18a510bf666e644~mv2
Bedoel jij iets anders?

1 like

Dat is wel ludiek! Ik zou de plaat eerst schuren en mat spuiten om later je Jackson Pollock Op de plaat te doen!

1 like

dat idee had ik ook, ben er nog niet uit. wil rado tekst behouden of graferen, maar dat glas zit muur vast.

Kan je die tekst niet afplakken met een ellipsje?

1 like

Ook aan gedacht , tof dat je meedenkt, merci

1 like

Die wijzerplaat ziet er zo beroerd uit, lijkt wel een redial. Komt ie uit het verre Oosten? Lijkt me niet dat ie slechter wordt als je de tekst weg haalt.
Ik heb wel eens gehad dat het glas los kwam in de Aldi ultrasoon reiniger, met lekker warm water en dreft :slight_smile:

2 likes

Project ƩƩn mislukt LOL
ƩƩn pinneke op de achterkant wijzerplaat afgebroken.
Blijft over ETA 2821-1 met Rado gravure en oud ijzer.
Ze zeggen wel eens " schoenmaker blijf bij je leest" dat is hier duidelijk van toepassing.
Enfin toch geprobeerd.
Nu naar mijn verfborstels dat zal beter lukken.

6 likes

Zoek eens op dial dots

Zo’n pinnetje moet toch wel te solderen zijn? Of ben ik nu heel naĆÆef?

1 like

Je moet maar net een soldeerbout hebben liggen natuurlijk. Maar het lijkt mij zeker de poging waard.

1 like

Oei, maar ik zie nu volgens mij dat de lug ook is uitgescheurd. Dat lijkt me een stuk minder onoverkomelijk. edit: Juist meer natuurlijk, dank @Mafkees. :laughing:

image

1 like

Alleen wordt je met die instelling ook nooit schoenmaker :wink:

Ik vind het tof dat je het geprobeerd hebt. En ook weer iets geleerd. Al is het alleen maar dat iets (te) moeilijk is. Nu weet je tenminste waarom, ipv op anderen afgaan.

4 likes

Ik zou deze zin nog een keer lezen :policeman::male_detective: (hint: dubbele ontkenning)

Maar dat heb je scherp opgemerkt inderdaad, zonde. Dat lijkt me niet te herstellen zonder de kast opnieuw op te maken en dat is gezien de prijsklasse niet haalbaar. Maar wellicht is een donor wel te vinden om het toch nog tot een succes te maken!

2 likes

Laten we het aan het tijdstip wijten, maar ik ben inderdaad de mist in gegaan. :wink:

@zoeon wilde sowieso de kast nog schuren en dan in messing laten. Is in dat proces misschien iets met die lug mogelijk? Ik weet niet precies wat ā€œopnieuw opmakenā€ allemaal behelst. Ik zou zelf niet verwachten dat ik er iets mee kan. :frowning: Gewoon soldeer zal daar niet sterk genoeg voor hechten lijkt me.

edit: Los van wat er allemaal technisch mogelijk is kan ik me ook wel voorstellen dat je er helemaal niet op zit te wachten het allemaal te doen, zoeon. :grin:

2 likes