Rado r5.5 automatic of chrono

Hello hello

Ik heb vorige week een post gezet om een horloge met budget tussen de 1000 en 1250 euro, maar voor die prijs kon ik niet echt vinden wat ik wil.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op de Rado r5.5

Heeft iemand van jullie ervaring met dit horloge?

Ik ben vandaag reeds gaan passen en twijfel enorm tussen 2 modellen.

De rado r5.5 automatic, deze is enorm basic en minimal, net wat ik graag zie:

En de nieuwe rado r5.5 chrono XXL, deze is 3mm groter en minder basic, maar heeft een titaniumkleur terwijl het ook keramiek is en heeft heel aparte kleuren.

Welke vinden jullie de mooiste? Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Naar prijs toe blijft het ongeveer gelijk, de automaat komt op 2370,00 euro, de xxl op 2550,00 euro.

Help me :slight_smile:

Zonder twijfel de chronograaf!

De chronograaf

Ik vind ze eerlijk gezegd beide niet zo.

Voor dat bedrag zijn er meer die naar mijn idee mooier zijn.

Groet,

Marc

Absoluut de chrono, geen twijfel over mogelijk. Zowiezo omdat er meer te “beleven” is op het horloge, maar ook vanwege de geel/oranje accenten. Ik denk dat dit horloge je langeer zal blijven boeien dan de simpele variant.

Ook als je hem later beu bent en wellicht iets anders wilt gaan kopen, dan zijn er meer kopers voor een chrono te vinden dan voor een standaard horloge.

Van de twee vind ik de basic het mooist, mooi minimaal, erg strak, alleen jammer dat er een datum op zit. Datum doorbreekt de symmetrie van de wijzerplaat. Streepje wat wel op de 9 zit ontbreekt aan de 3 kant.

De Chrono is in mijn ogen erg lelijk. Door de combo van minimalistisch en chronograaf wordt het een rommelig geheel. De twee cirkeltjes met gele wijzers doen mij aan alsof ze wat verloren rondhangen op de wijzerplaat. Goh we willen een Chrono en drukke ze hier er maar op.

Succes met je aankoop, ben benieuwd wat je keuze is.

Eindelijk weer eens een Rado liefhebber.
Ik vindt ze beide mooi maar heb toch een lichte voorkeur voor de chrono.
Veel succes met kiezen.

groetjes Lenno

Persoonlijk zou ik de automatic kiezen.

Absoluut de automatic.
De chrono vind ik maar een rommelige uitstraling hebben.
Succes met je keuze!

Gr,

Ron

Ik ga straks nog eens naar de winkel, ben er nog niet uit :slight_smile: bedankt voor de reacties.

Ik ben trouwens inderdaad een Rado liefhebber :slight_smile:

De volgende is ook heel mooi van kleur, nog moeilijker dus:

hier vind ik wel geen deftige foto van…maar de combinatie is echt ook heel mooi.

kijk, blauw met oranje!!! Dat is altijd een winnende combo.

Deze Lanco hieronder moet ik nog binnen krijgen.

Niet mis, allez, de kleuren dan toch :wink:

Tis beslist, het wordt de chronograaf. :slight_smile: heb hem waarschijnlijk nog deze week, woeheoew!

Welke van de twee, de gele of de oranje?

Ik zou voor de blauw oranje versie gegaan zijn.

Ik zou zeker voor de chronograaf kiezen…

De andere is, voor mij, te veel een dameshorloge… :slight_smile:

gr. Glenn

De gele, want die is groter, ik zal hier zeker fotos posten als ik hem heb, want er zijn nauwelijks fotos te vinden van dit horloge.

Ik vind ze beide niet zo mooi. Op basis van de looks zou ik voor de chrono gaan.

Ik ben vandaag naar de juwelier geweest en heb de chrono met ele wijzers rond mijn pols gehad, het viel eerlijkgezegd een beetje tegen, het kleur was enorm bleek eigenlijk, verder is het wel ook een hele mooie maar toch net DAT niet.

Ik ga dus toch, na veel wispelturigheid, kiezen voor mijn oorspronkelijke liefde,n l. De chrono met blauwe wijzerplaat en oranje letters.

Raar dat ik hiervan nergens een foto vind op internet, buiten de promotiefotos dan, spijtig…

Greetz

Goede keuze! Blauw met oranje kan niet fout gaan.