Niet om het één-of-ander, maar omdat ik vandaag toch al wat foto’s van mijn Rado ‘New Original’ had gemaakt, leek het me leuk ook hier wat te delen.
Blijft toch echt een apart horloge, met geinige details (tungsten front, facetgeslepen glas, het meedraaiende ankertje op de wijzerplaat, het ingegraveerde Rado logo op de zijkant, titanium sluiting etc.)
matig…
Rado associeer ik toch vooral met ouderen (65+) op eea manier.
Ik ben er zelf ook al weer overheen…
Heeft de tijd stil gestaan of zo? Werkelijk oersaai, nee niks aan.
Dit is inderdaad een typische bejaardenklok… Niet dus!
Horloge ongesteld?
Ondanks dat ik geloof in de kracht van het merk en ze ook waardeer als herkenbaar, ik vind het zo 80’s!
Alle Rado’s doen me denken aan een soort Heinz und Gretl, ze werken bij de Deutsche Bank en wonen in een chique buurt net buiten München of Geneve. Houden ondanks hun blauw/wit geruite gordijntjes toch van design. 80’s design welteverstaan.
Nou, dat dus.
Ik ben ook altijd een Radofan geweest.
Ik heb er een paar en ze blijven er dankzij de materialen als nieuw uitzien.
Gewoon een mooi ondergewaardeerd merk.
Ceramica e Diastar, de ceramica is al 22 jaar oud en veel gedragen en ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht.
groetjes Lenno
Vond alleen de vintage Rado’s te doen. Nu vind ik ze veel te glad, ook de moderne modellen die ze proberen een stoerder uiterlijk te geven zijn net weet te …gladjes. Dit was een ex van mij, Rado Purple Horse.
Het merendeel van de moderne collectie spreekt mij ook niet aan, met uitzondering van deze. Mat zwart en met een ETA 2892 aan boord.
http://www.swisswatchesfocuses.com/images/R28919152__16939.1411546812.750.750.JPG
Ik vind dat ze toch enkele beauties hebben hoor! Bijvoorbeeld,inderdaad de r5.5 van hierboven, of de variant zoals hieronder.
Even een vraag aan de rado kenners,
Ik sta in dubio om een rado R12638163 te kopen.
Horloge is van 2007 zou er volgens de verkoper nog als nieuw uitzien.
Mijn vraag wat is een nette prijs voor dit horloge?
Ik plaats even een foto deze is helaas niet erg duidelijk
Alvast bedankt

Mits in zeer goede staat tussen de 400 en 600 euro en zeker niet meer volgens mij.
groetjes Lenno
Dank voor je bericht, ik mag de rado voor €450,- kopen dat zou op zich wel netjes zijn.
Probleem is dat ik geen duidelijke foto’s krijg, al is de foto van de band aardig goed en lijkt de band er netjes uit te zien.
Gr Sjaak
Als je geen betere foto’s krijgt zou ik hem niet nemen.
Aardig goed en lijkt zegt niets natuurlijk.
Kun je niet naar het horloge gaan kijken?
Het horloge zelf zou krasvrij moeten zijn dat is van tungsten staal.
Ik heb er zelf ook een (krasvrij), alleen geen chronograaf maar een normale.
De mijne is echter een automaat en de chronograaf is waarschijnlijk een kwarts.
groetjes Lenno