Rado Sintra XXL

Vanmiddag een “matte” Rado Sintra XXL gepast bij juwelier Ace in Amsterdam. Nu ben ik over het algemeen niet zo’n Rado fan maar dit model met de matzwarte band sprak mij wel aan. Was wel even wennen toen ik hem omdeed (draag een Meistersinger).

Nu mijn vragen aan jullie liefhebbers:

  • Wat vinden jullie van de kwaliteit van Rado?
  • Zijn ze echt zo krasbestendig als gezegd wordt?

Ik wil als ik mijn vakantiegeld krijg een nieuw horloge kopen en zit nu dus in de kijkfase. Tot die tijd zal ik misschien nog wel meer horloges gaan passen maar nu zit ik even in de Rado sfeer.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hallo Stef,

De krasbestendigheid van een Rado is zonder twijfel echt heel goed.
Ik bezit nu al zo’n 10 jaar een Rado Ceramica Multi en deze ziet er werkelijk’als nieuw’ uit.
Verder is de kwaliteit van het quarts uurwerk prima. Ik heb het eens over de zomertijd periode vergeleken en toen ik hem terug moest zetten naar de wintertijd gaf het horloge zo’n 10 seconden te laat aan. Dat lijkt me niet slecht.
Hierbij een foto van mijn rado

Succes met je beslissing
gr
Stephan

De kwaliteit van Rado is super.

Als het design je aanspreekt doe je daar een goede koop aan.

kwaliteit is idd prima, en krassen krijg je er niet op …maar laat hem niet vallen :wink:

gebo Schreef:

Ik heb het eens over de zomertijd periode

vergeleken en toen ik hem terug moest zetten naar
de wintertijd gaf het horloge zo’n 10 seconden te
laat aan. Dat lijkt me niet slecht.
Hierbij een foto van mijn rado
http://i144.photobucket.com/albums/r167/stephan010
3/Rado_Ceramica.jpg

Hoe kun je zien dat het 10 seconden is als er geen secondewijzer op zit… :S

Multifunction dus heeft een ingebouwd display

Bedankt voor jullie reacties.

Over de kwaliteit van Rado dus geen klachten.

cmejewellery Schreef:

gebo Schreef:


Ik heb het eens over de zomertijd periode

vergeleken en toen ik hem terug moest zetten
naar
de wintertijd gaf het horloge zo’n 10 seconden
te
laat aan. Dat lijkt me niet slecht.
Hierbij een foto van mijn rado

http://i144.photobucket.com/albums/r167/stephan010

3/Rado_Ceramica.jpg

Hoe kun je zien dat het 10 seconden is als er geen
secondewijzer op zit… :S

Inderdaad zoals Tom al vermeldde: deze Rado is de multifunction versie waarbij je (optioneel) de seconden op de wijzerplaat kunt laten verschijnen.
Toch wel slim opgemerkt, hoor want er zit natuurlijk geen secondenwijzer op :wink:

Ik vind net een filmpje op Youtube van een Rado Sintra die is gevallen en in 10 stukken ligt.

Omdat Seamaster dit ook al zei schrok ik toch wel van dit filmpje. Is dit bij meer mensen bekend? Ik heb nog nooit een horloge laten vallen maar heb geen zin dat als hij een keer van tafel valt hij gelijk in tienen ligt.

Alvast bedankt voor jullie reacties en fijne feestdagen.

Stef

Keramische behuizingen krassen niet, maar zijn wel breekbaar.
Tja, het is kiezen hé :wink:

Mijn Rado is ook wel eens gevallen (op het parket) en kwam ongeschonden uit de val…
Maar, een klapop harde vloerbedekking (tegels e.d) is natuurlijk niet aan te bevelen, echter dit geldt natuurlijk voor vrijwel alle horloges!

Succes
Stephan

Ik denk dat de eigenaar van dat filmpje op Youtube ook wel heel gek met zijn horloge heeft gedaan. Ben blij om te horen dat die van Stephan niks mankeerde na de val anders was ik toch gaan twijfelen over de eventuele aanschaf.

Nog een vraag: Matte band of glanzende?

Is afhankelijk van je eigen smaak.
Wat me altijd wel opvalt bij glanzend ceramic, dat je vingerafdrukken etc. erg ziet, m.a.w. je blijft poetsen.
Vind het zelf niet zo erg…
Wellicht dat een matte band dat euvel minder heeft.

Gewoon bij de juwelier even proberen.
Succes
Stephan

:)

Heb dezelfde als Gebo (Ceramica mulitfunction) al een hoop aantal jaartjes (nog met stalen achterdeksel ipv titanium).

Prima degelijk betrouwbaar uurwerk. Draag em tegenwoordig slechts bij nette gelegenheden, maar dan geeft 't quartz uurwerk netjes de juiste tijd weer.

Betreft krassen, zeer extreme oppervlaktes en intensief gebruik leveren toch krassen op. Ik heb er een paar haarfijne krasjes op. Vielen mij eerst niet eens op door alle vlekken/vegen, maar 't is wel degelijk mogelijk. Met name in de buurt van luxe dames met d’r “best friends”. Diamand is toch een stukje harder dan keramiek.
Bij mij is ie gelukkig nog nooit gevallen. Lichte stootjes hebben geen problemen opgeleverd.

Met de glanzende vallen haarkrasjes dus niet zo op. Heb geen ervaring met de matte uitvoering.

Heren,

Weer bedankt voor de goede tips.

Gr. Stef